Happy, lazy sunday =)

Det är vår i luften, ja alltså det är ju inte vår men idag kan jag med mindre möda inbilla mig att det kommer gå mot ljusare tider som om några månader exploderar i sommar! Eller ja kanske inte riktigt. Solen skiner som ni kanske förstår och jag fick en sådan energi att göra...någonting.  En dag iväg- ta färjan över Mersey eller upptäcka St Helens men klockan är redan 12.00 så det får väl vänta till en dag när det faktiskt är lite mer vår och inte bara en skimär genom fönsterrutan som snabbt grusas när man kommer ut och i skuggan känner att den bitande vinden trots allt inte var så mild som jag föreställt mig.


Förresten kan jag inte fatta att jag blev sittandes vid datorn så länge - jag som bara skulle sätta på radion. Ja, som allt annat kommer även radion via laptopen, begriper ni nu varför min lynniga gamla följeslagare gav mig gråa hår?! Blev väl sittandes här av just den anledningen- laptopen är allt-i-allon. Radio, tv, dvd, arbetsredskap, telefon, kontaktmöjligheten med familj och vänner, tidning osv osv. Därför är den alltid på och jag befinner mig högst 3 steg ifrån den eftersom jag lever på 10m2 eller vad det nu är. Fast det är ju klart, kan alltid dricka mitt kaffe på toa :P Eller ute i trappen, fast det är ju mer en trappuppgång så det är i alla fall inte vidare mysigt. Nej, just nu kan jag nog representera en majoritet när jag drömmer om ljummare dagar där vi kan strosa mer lättklädda, säg i trenchcoat, eller gå ut på gräsmattan eller till en av parkerna för en pratstund eller en kopp kaffe/te.  Mmmmm...Funderar på hur jag ska få tid att utforska omnejden innan/under sommaren men det är väl det som är härligast med att resa, att jag kan göra det i fantasin. Tills dess ska jag lägga mig på sängen, låta fönstret förbli öppet medans jag läser min bok och se fram emot när jag kan förflytta mig ut. Då har jag kanske tillbaka min mobil så att jag kan ta lite bilder igen- för tillfället är det ju lite tråkigt på de fronten för både er och mig.


Ha nu en soft söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0