En laaang och harlig tisdag

Det har varit en valdigt lang dag, mellan 09-14.30 var jag inne pa universitetet med allt vad det innebar (seminare, forelasning, forberedelse, presentation...) och sedan var det ratt hem och pa med lite kaffe att sla pa termosen. Vi hade namligen planerat att ha lite studiegrupp borta i P-block, malin, jag och rosanna. Det slutade med att jag at middag darborta (hade glomt hur gott det kan vara med laxfile!) och forutom avbrott for middag jobbade vi ratt genom 15-23.30. Kom en god bit pa vag med rapporten!! ekniskt sett hade jag kunnat lamna in den nu och fa ett bra resultat men naturligtvis ska jag ju jobba vidare med den. Bast av allt ar ju att vi nu vet att vi pluggar bra ihop. Det maste ju inte alltid vara att man jobbar pa samma sak, for min del ar det mer att trivas att jobba med mitt i ngns sallskap- och det gick utmarkt! Har tankt mig att jag ska skriva in dagens forelasnings anteckningar innan jag kryper upp i sangen och ser kvallens avsnitt av misstresses men vi far se. Skulle kunna lamna det till imorgon bitti.

Dagens missode: som sagt jag har en takeaway termos-mugg som jag "brukar" anvanda (fatt av moster) men jag har aven inforskaffat en liten flask termos eftersom den gar lattare att slanga ner i vaskan och haller varmen i 8 timmar (kyla 24hr) pastas det. Lite battre for langkorare. Hursom hade jag alltsa kaffe i den tidigare idag och nu nar jag kom hem gick jag ut for att diska ur den. Snopen (och lite skamsen) blev jag nar jag sag att lappen med skotselrad legat kvar i botten! Hoppsan, Bridget Jones...Var bombsaker pa att jag plockade ut den det forsta jag gjorde. Uppenbarligen inte!

I alla fall, nu ar det snart god natt tisdag. Imorgon ar det upp som en sol (for ute pa himmlen finns dar ingen) och fortsatta med rapporten borta i P block. Jag ar bara glad att min motivation ar tillbaka, den tog ledigt over helgen och jag kande mig lite smatt uppgiven over detta faktum. Ibland ar allt som behovs lite forandrig i rutinerna- som att plugga i goda vanners lag, aven om var och en arbetar for sig!

Hoppas att ni sover gott =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0