En dag till handlingarna (eller snarare ohandling kanske...)

I helgen har jag som sagt varit väldigt duktig på att INTE vara en universitetsstudent men nu ikväll eftermiddagen gav jag mig och slog upp böckerna på sidorna om kommunikation mellan neuroner. Har i alla fall jobbat en del i alla fall om än inte som jag brukar. Sedan lämnade jag in en elektronisk kopia av min uppsats och förde över pengar till tuition fees vilket alltid är lika kul - not! Insåg att det går att beställa lånekort online- me like! Det är ju riktigt smidigt så nu äntligen ska jag väl snart ha ett kort i min ägo som ger mig tillgång till skönlitteratur... Eller ja snart, i sinom tid åtminstone. Har inte riktigt blivit klok på engelska byråkratins effektivitet.  


Middagen idag var en ren besvikelse, föreslog ett spontant restaurang besök vilket både jag  & M verkligen hade lust till. I ett svagt  ögonblick ska jag ha gått med på att smaka på sushi. Börjar med en vegetarisk variant tror jag, kan kanske vara lite hjälpt där av mitt tycke för alger (nej, inte de man hittar i Lomma men annars är den typen av mat faktiskt riktigt god). Malin lovade att inte bli arg om jag inte delade hennes entusiasm so here goes! Sedan blev vi hungriga och så blev det istället matsalen för mig. Kanske ingen upplevelse när smaklökarna sett riktigt mat nalkas. Nåja...

Ska försöka budgetera in en digitalkamera innan sommaren beroende hur det går med lagningen av mobile. Det finns så många bilder jag skulle velat fånga och visa men jag är verkligen ingen tecknare i vanliga fall. Tidspressen tror jag skulle få bägaren att rinna över och hursom hade det inte varit särskilt likt mycket. Kan säkert lämna in det till Dr.Ziolo han verkar innerligt fashinerad av psykodynamik och även om han är sött kan jag inte hjälpa annat än tycka att det mesta är gojja. Födelse-trauma, helt ärligt alltså, ska vi nu prata vetenskap kan inte det vara särskilt välgrundat. En tilltalande hypotes, absolut om man är på det humöret, men inget annat.


Summa sumarum- jag ska nu slå upp ett glas vin och sätta på andra avsnittet av en serie som jag hade tänkt se när den började sändas i sverige men kom mig nog aldrig för att sätta igång dumburken. Andra omgången sänds nu på BBC och jag gillar catch-up, får till och med lite träning av att hoppa upp och röra musknappen när skärmsläckaren går igång.

Imorgon är en annan dag gott folk och alla ni andra! Vet inte hur det varit för er men trots att det varit en händelsefattig helg har jag känt mig rätt - en happy feeling =)


Kommentarer
Postat av: Behm

Jepp Lime Street men kommer int eva nå problem å hitta för ska bo hos en svensk tjej som pluggar till veterinär i Liverpool sen några år tillbaka men tack iaf :) Men om jag kommer in på Liverpool så skulle det ju va sjukt kul å träffas nått!

Ja jag får ta å ha en look på Loverpool å skaffa mig en egen uppfattning tror jag ;) Hur länge ska du studera här i england?

2009-03-01 @ 23:20:42
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Behm

Ja det e skönt att inte va helt själv och ha nån som vet vart man ska ;) Intervjun är den 18 mars, så håll gärna tummarna för det kan behövas!



2009-03-02 @ 09:04:53
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Sabina

Fin bild...utsikten från rummet eller? Såg din kommentar i min blogg (har inte läst den innan) vad menade du med om jag har bilder som kan gå som tavlor??



2009-03-02 @ 16:43:13
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0