ambivalent vader

Det har kanske varit lite tyst här på bloggen men det har varit en hel del pluggande att komma ikapp med nu när uppsatsen lämnats in. (Sedan var vi ju lite busiga igår och spenderade dagen i stan och sprang i affärer!)


Jag hade planerat att läsa in mig på föreläsningen imorgon men när jag öppnade PP-presentationen och såg 100 slides att klaras av under en 2-timmars föreläsning gick orken ur mig litegrann. Istället ägnade jag förmiddagen åt att printa ut olika dokument som M skickade över (vi samsas ju om skrivaren men det blev ngt knass när hon mailade över så det blev en del till spillo. Jag föreslog att spara papperna dock att använda baksidan till "läs-utskrifter"), tvätta lite och starta upp nästa block i biopsykologi. Och inom det ämnet förblev jag. Ska råplugga slidsen till psykodynamiken vid senare tillfälle men jag är inte sugen på att betala 500kr för en bok som jag tvivlar på kommer vara till särskilt mkt hjälp även om den står på litteraturlistan.  Ska nog klara tentan utan just precis den boken.


I eftermiddag ska jag en runda in till gymmet och hoppas på att passet körs som vanligt och sedan ska vi ut och ta en runda på ngn bar senare ikväll.  Ska bli skönt att komma ut litegrann. Blev plötsligt trött så jag tror att jag ska flytta över till sängen en stund och se om jag kan hitta ngt trevligt att se på tv, eller kanske slå en signal hem - en paus för huvudet i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Förstår så väl att du längtar efter att komma ut ibland. Hur vore det med en utomhuspromenad? Vore kul om du kunde berätta mer om baren, lite fräckt med en utomhusbar så här i smällkalla vintern. För det är väl det du menar?

2009-03-06 @ 13:44:34
Postat av: Pontus

Hej Petra. Hoppas allt är bra. Hittade just din blogg.Jag har inte tittat så mycket på den men ska göra det senare. Ha det bra, vi hörs.

2009-03-07 @ 15:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0