Sommardagar

De senaste dagarna har vädret som bekant bjudit på värme, däremot har solen inte alltid gasat utan har tacksamt gömt sig bakom lite moln. Perfekt för mig att sitta ute och läsa romaner- mest deckare. Naturligtvis har jag passat på att beta av listan med göromål men i en behaglig takt!

Tack och lov behövde jag inte lämna in min mobil på lagning, i förrgår kväll lade den av och när den till slut började fungera igen hängde in touch-skärmen med. Sedan igår kväll verkar dock problemet ha åtgärdats av sig själv och det är jag tacksam för.

Senare under dagen är jag bortbjuden som sällskap till E som den här helgen är hundvakt. Ägarna bor ute på landet så agendan består av promenad med hundarna (tror de var två- perfekt!), god & nyttig middag och så klart en massa skitsnack hela natten lång. För att spä på lyxen blir jag till och med upphämtad och skjutsad! Upplagt för en skön sommarkväll. Me like!

Nu när jag haft tid att vara lite ledig, har jag också haft tid att fundera lite på framtiden. I termin är ju tankarna fullt upptagna på det arbete som behöver göras och tiden rullar mest på. Det är nyttigt att ha utrymme för tankar, funderingar & planer. Bara på ett år är det så mycket ur ursprungsplanen som förändrats. Ska återgå till min kaffekopp och påbörja en ny bok. En engelsk deckare den här gången tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0