Sol i sinnet i alla fall!

God morgon, oj vad tiden går fort nu- det är redan onsdag förmiddag. Bara någon dag kvar av den här tiden. Gulp! Hoppas nu att jag får tag i Mrs Bass och en gång för alla kan bestämma definitivt var vi kan göra av grejerna över sommaren. Vi kom på att det där rummet hon möjligen kunde ordna i ett annat hus kanske inte är så aktuellt ändå, om det är ett annat student hus kan de ju vilja flytta in närsomhelst efter 1juli och varken Malin eller jag är ju säkra på när/om vi kommer över, inte heller när vi kommer tillbaka efter sommaren.

Tänk ändå vad några trevliga ord kan göra. Jag vaknade utvilad, mina brända vader kliar lite men idag är det molningt fast minst lika varmt för det. Gick över till matsalen för frukost och mötes av en näst intill tom servering. Däremot var där gott om personal som väntade på att någon trillade in, de måste ha sagt något sinsemellan för "matpolisen" (hon som bestämmer vad man kan få och kollar att matkorten är uppvisade. Hon verkar barsk men är egentligen trevlig) kom fram och frågade var jag kom ifrån. Hon trodde inte på sin kollega när hon sagt att jag inte var från england. Inte för att ta udden av komplingmangen men med tanke på hur en del masar sig bort till matsalen är det inte konstigt att de uppskattar när någon åtminstone är klädd för dagen varje gång de kommer bort och äter. I alla fall.

Nu ska jag titta över packningen, plocka lite och efter lunch ska vi promenera bort till Allerton Roads allmänna bibliotek och sedan kan de ha blivit dags att få tag på hyresvärdinnan.

(Det blev förresten inga bilder igår för M glömde usb-minnet, snart dock!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0