Sluttampen

Solen lyser men jag märkte under promenade bort till matsalen att vinden minsann biter lite grann. Förmiddagen har jag ägnat åt att läsa ikapp nyheter. Jag antar att samtalet från Mrs Bass kommer senare, hon vill förmodligen inte riskera att väcka mig. Föga anar väl hon att hon hade varit tvungen att ringa betydligt tidigare för att åstadkomma det. Fast vad vet jag, hon är kanske en sjusovare?! Även om jag tvivlar på det eftersom hon för tillfället besöker sina barnbarn.

Jag bestämde mig nyss för att fräscha till håret inför Jojos student och sommaren. Det verkar vara ett tema för tillfället att beslut tas på studs med kort varsel men vad gör det när det fungerar. No time like the present! Ringde precis och bokade en klipptid på ett ställe här i närheten av hallarna, ska vara där om en halvtimme. I England är det vanligt att man betalar olika beroende på vilken position ens frisör har, överlag är arbestlivet i England betydligt mer hierarkaliskt än i jantelag/socialdemokratiska Sverige. Bra för mig, junior stylist priset var £20 och sedan får jag 10% studentrabatt vilket innebär en klippning för 225 kr och det är väl så överkomligt det kan bli.


Chester i måndags. Här stod vi i trappan från Grosvenor Park på väg ner mot floden. Grosvenor är för övrigt den gamla adelsfamiljen som "ägde" Chester och större delar av Cheshire om jag förstått det hela rätt. Därför är många namn i Chester anknutna till just Grosvenor. (Grosvenor Park, The Groves etc etc)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0