Midsommar helg

Glad midsommar så här i efterskott!!! Det blev en lugn sådan för egen del, var lite hundvakt men annars hoppade jag i stort sett över firandet. I England kan jag ibland känna mig lite överdrivet fäst vid svenska högtider som Lucia eller midsommar nu då. Kanske därför att de inte firas där och då påminns jag om deras avsaknad, inte vet jag. I vanliga fall (på svensk mark) är jag inte alls särskilt fäst vid högtider och har absolut inget emot att jobba. Nu var ju vädret kasst så det blev inga sjukanmälningar på jobb och jag var därför ledig i slutändan.

Var även ledig idag varpå jag passade på att förutom en tur till Mobilia med hyrfilmerna, läsa engelsk deckare hela dagen. Det var riktigt skönt, fast just nu önskar jag att de personer som ansvarar för tv-tablån hade vett att göra lite bättre val. Inte ett dugg finns det att titta på! Får helt enkelt hämta nästa bok och påbörja den.


Det här med att vara ledig är ingenting jag gör speciellt bra, särskilt inte när jag kommer från tentaplugg och enbart har en kort tid innan jag börjar gå på schema. Kanske ska jag ta mammas råd och ligga pall med en bok imorgon också- det är trots allt söndag vilket innebär att försvinnande lite på min att göra lista kan bli uträttat. Får se helt enkelt- just nu ska jag se vad för roligt i tv-väg internet kan erbjuda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0