Listigt!

Höjden av min rastlöshet just nu, blogg listor!

Du heter: Petra Grönqvist.

Smeknamn: Peppie och Bridget (som i Jones men det är en lång historia).

Låt du sörjer till när du är ledsen? Undviker min vanliga musik när jag är ledsen, blir bara frustrerad. Med fördel går det bra att lyssna på lite sorgsnare musik.

Beroende av: Sysselsättning, kaffe- fast har helt klart blivit mycket bättre på att undvika OD på den fronten.

Vad tror folk om dig? Hur ska jag kunna veta det, det får de svara på.

Vad får du oftast komplimanger för? Min engelska

Vad säger du för att imponera på någon? Ehh, jag babblar väl som majoriteten av jordens befolkning så vad jag egentligen säger vet jag inte själv. .

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Gött kommer du hit? skiner solen, ta med kaffe annars går vi hem till någon av oss" (nedkortat)

Var bor du? I Liverpool, just nu befinner jag mig dock hemma i Sverige. (tekniskt sett är jag inte skriven på någon adress just nu vilket borde göra mig...landlös?!)

Trivs du där? Bättre och bättre, förhoppningsvis som handen i handsken i huset nästa år. Även om det verkligen var en upplevelse jag inte skulle vilja vara utan att bo på engelska hallar och på ett föredetta gods till och med. För icke-student läsare kan jag upplysa om att år räknas i terminer. Nästa år= efter sommaren.

Äger du några Converse? Nope. Det närmsta jag kommer är ett par seglar skor. Mina trogna gympadojjor blev beslagtagna innan flytten.

Sprit, cider, vin eller öl? Rödvin & öl är helt klart favoriter. Valet faller på cider ibland under sommaren. Sprit är begränsat till någon enstaka drink nu och då eller på nattklubbar.

Brukar du bli för full? Nej, försöker att undvika det.

Vad har du för mobiloperatör? 3 när jag befinner mig i sverige annars O2.

Är du allergisk mot något? Skitsnack.

Hur svarar du i mobilen? Petra speaking ibland bara "hello" eller "Petra"

Vem ringde du senast? Frida.

Vad sa den du senast pratade med i telefon? Resplan, trevlig midsommar, vi ses när jag kommer hem igen.

Antal timmar sömn i natt: vet inte när jag somnade, tyvärr.

Sov du ensam? Hade sällskap av O'Malley

Brukar du komma i tid? Här är jag typiskt svensk och tycker att det är VIKTIGT att komma i tid.

När mår du bra? När jag känner att det finns en mening med det jag gör.

När mår du mindre bra? När jag inte tycker att det finns mening med det jag gör. Som vanligt folk antar jag, när någon jag bryr mig om är ledsen och sårad, när jag blir sårad.....

När blev du fotad senast? Lillasysters student förmodar jag. Eller nej, mamma tog nog ett mobilfoto nere vid kanalen

Hur känner du dig nu? Klockan är förbi deadline och fortfarande inget beslut. Känner mig....trött på att vänta. vad annars när jag fyller i en sådan här lista

Vanligaste färg på dina kläder? vet inte. denimblått, svart eller någon rosa nyans kanske...I den här frågan står det helt still i skallen.

Vad tycker du om fötter? Ingen direkt åsikt.

Vad saknar du? Just nu: jobb, träning

Hade du en bra kväll igår? Helt vanlig kväll, god middag ett glas rödvin & somnade i soffan/sängen.

Favoritdryck på morgonen? Kaffe eller PG-tips/yorkshire tea (känner ingen större skillnad)

Rakar du benen? Nej, inte just precis benen

När brukar du oftast gå och lägga dig?  Efter midnatt, vilket dock inte alls uppnås när jag är här.

Är du blyg? Kan väl hända, det beror på sällskapet.

Sysslar du med någon idrott? Ibland går jag till stan...ärligt talat blir det mest hemmavid träning just nu. Ingen mening att lägga ut pengar när jag inte ska vara kvar.

Vill du hellre ha mejl än brev? Mail till vardags men det är något alldeles speciellt med ett brev som trillar in.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Blir väl tvungen till att skriva ja annars slår det säkert tillbaka. Förhåller mig dock lite skeptiskt till om det verkligen är kärlek.

Har du spytt offentligt? Vilket fråga. Kan ha hänt, ja.

Är du nöjd med ditt liv? På det stora hela är jag väl nöjd för tillfället. Mitt liv är väl rätt bra men vem strävar inte framåt och vidare?

Är du bortskämd? Skulle jag inte precis påstå. Beror kanske på vad man menar men anser mig inte vara mer bortskämd än vad vi generellt sett är i västvärlden.

Vad gör du i morgon? Träffar vänner, städar, tittar på fotboll.

Vad är det värsta du vet? medvetna svek.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Väldigt varierande. Slösa gör jag nog sällan men det är klart att jag spenderar pengar på att leva. Inte mer än vad jag drar in i alla fall.

Vad längtar du till? Hmmm

Har du bra vänner och äkta vänskap? Som tur är, ja.

Vad är det finaste du fått? tänker inte svara, varför rangordna.

En speciell dag du minns? Ja, sådana har jag många.

Hur gammal är du? 20. Fyller snart 21.

Du samlar på? Skor, väskor men det var längesedan jag köpte några.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma. En kompis

Gillar du golf? Vad sa du att det hette? Wii golf kan vara kul ibland.

Vilken tid gick du upp idag? Eh... runt 08.00

Har du sovit i din egen säng inatt? Ja. Och nej. Sov på soffan men den alternerar som säng...

Har du strumpor på dig nu? Absolut inte!

Är det okej att gråta? Nej, usch. Men jag jobbar på det, egentligen tycker jag det är bra.

När grät du senast? en vecka sedan ungefär

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala mina studier, resa, kanske fixa boende.

Bär du glasögon eller linser? Inte sedan 2:an, gräsliga egentligen, såg ut som ett kaleidoskop men då måste jag ha tyckt de passade.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, jag bryr mig mer om de förstörs i tvätten.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Oftast samma tid som vardagar, jag är student så helger existerar inte.

Har du piercing? Hål i öronen, fast det räknas nog inte som piercing.

Vill du gifta dig? Varför inte, med rätt person

Vill du ha barn? I framtiden

Solar du ofta? Hahaha. Det. Är. Ingen. Idé. Fast med en bra bok kan jag fastna i stolen.

Är du bra på att laga mat? Om jag får säga det själv, jag är väldigt bra på att laga mat.

Är du flygrädd? Inte det minsta! Tycker det är ett förträffligt transportmedel och lovar att vara miljömedveten i någon annan fråga.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

Vilken är din favoritglass? Äter glass väldigt sällan men sorbet är gott.

Tror du på ett liv efter döden? Nej, tror att jag har inriktat mig lite för mycket på kall fakta vetenskap på det, skulle vilja dock.

Tycker du om sushi? Jag fattar ingenting, det är rå fisk liksom. Har dock lovat att prova fast tänker köra säkert kort och ta ett vegetariskt alternativ.

Vad äter du helst när du ser på film? Ingenting de flesta gångerna.

Bor dina föräldrar tillsammans? nej.

Har du tandläkarskräck? Alltså... det är ju ingen favoritsyssla precis, mest för att många tandläkare gärna tittar ner på en och inte bara bokstavligt.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och. Däremot är jag väldigt oproduktiv under eftermiddagen

Vilken ögonfärg har du? Blå-gröna.

Har du någon gång gråtit dig till sömns? Det är väl klart.

Biter du på naglarna? Jag har slutat. Är väldigt irriterad över att det inte är mer tillfredsställande. Jag hade liksom inbillat mig att min livskvalitet skulle förbättras markant. Händer att jag får återfall ibland. Måste hitta ersättningslast omgående.

Hur ofta tränar/motionerar du? Promenader går jag på ofta. Har inget träningskort just nu,

Senaste låt du hörde? Radio !'s Lounge Live skiva. Tack Becky! Tror sista låten var Teenagers scare the living shit out of me med My Chemical Romance.

Senaste film du såg? A good Year. en dussinfilm men helt okej tidsfördriv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0