Chester i sommarvärmen!!

Vilken härlig dag vi fick i Chester igår. Bilder kommer men de ligger på Malins kamera. Vi satte ut relativt tidigt och kom nog fram till Chester ungefär 11.30 om jag inte missminner mig. Chester är långt ifrån hamnstaden Liverpool med sina korsvirkeshus och kanalen (avstickare från River Dee tror jag) och vädret var minst sagt underbart. Vi spankulerade runt i värmen köpte lunch på ett litet individuellt ställe och satte oss i katedralens "trädgård" för att äta. Halvvägs genom dagen trillade mina Primark skor ihop så jag fick snabbt in i en affär och köpa ett par flipflop. Dock hjälpte det föga mot ont i fötterna som drappade oss, delvis på grund av värmen och delvis på grund av min stora, feta blåsa under vänsterfoten. Malin fick sig ett gott skratt åt det hela i alla fall. Olyckligt nog lyckades jag verkligen BRÄNNA vaderna medan vi promenerade runt och det ser fortfarande illa ut. Därför är det tvätt/innedag idag trots att vädret är fortsatt fint. Några värmeutslag på armarna fick jag dock inte så det var ett plus! Hursomhelst var Chester ett perfekt utflyktsmål, nästa gång tänkte vi ta oss ut till Crewe Hall och se vad det har att erbjuda.



Eftersom jag ändå håller mig inne idag passar jag på att använda "tvättmaskinerna" för sista gången och försöka packa ner allt. Inser att jag har MYCKET mer än vad jag trodde att släpa över till huset. Med tanke på att jag har ett rum dvs, men pärmar, böcker, hängare och skor tar sin beskärda del, likaså tallrikar och glas. Allt måste ju med och det till fots på en och samma gång. Går allt enligt planerna har vi hyresvärdinnan i Liverpool igen sent torsdag kväll och kan börja göra något åt flytten tidigt fredag morgon. Ska slå en signal imorgon och kolla upp läget, sedan hoppas jag & Malin veta säkert hur vi ordnar allt.

Nu måste jag ner och lägga på mer pengar i tvättomaten så att jag får kläderna torra. Egen tvättmaskin och torkställ i huset- oh yes!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0