Blandat

Var som sagt en sväng i lägenheten tidigare idag, passade på att diska lite och njuta av balkongen! Skypade en stund med lillasyster som satt inne i vardagsrummet. Det har inte gått helt utför med vår uppfostran eller vårt vett, skulle helt enkelt bara testa så att det fungerade att skypa på laptopen hon fick i studentpresent av mamma & pappa. Naturligtvis kasade den med i den fräckt mörkgröna skötväskan som S och jag bidrog med! Vi kände oss visst lite tramsiga men det var ändå rätt så roligt. Sedan inspekterade jag hur man beställer pizza online från pizzerian som ligger ett stenkast från balkongen. Fast inte behöver vi ta internetdongeln i anspråk när det går minst lika bra att gå ut på balkongen och bröla en beställning samtidigt som vi ler sött. Ska prova denna beställningsform endera dagen, vilken besvikelse om det visar sig att pizzabagaren är lat eller tillverkar undermålig pizza.

Jag snubblade över lite damhandboll när jag zappade runt på tvkanalerna tidigare, har helt kommit ur vanan att kolla handboll hemma i Liverpool. Där vet dem inte ens att det existerar som sport. Jag fixade visserligen så att jag kunde kolla på herr-VM i vintras men det passade nästan aldrig med matchtiderna som nästan ofelaktligt inföll precis under middagstid.

För en stund sedan körde jag J till en kompis och mamma till jobb. Passade på att stanna till vid hamnen i Lomma och promenera nere vid stranden en stund. Det kan jag verkligen sakna i Liverpool- närheten till havet. Floden Mersey kan knappas liknas vid ett hav utan mer en dyig genomfartsled för lastfartyg. I alla fall längs den sträckan vi når till fots. Nu har jag alltså huset för mig själv- konstigt. Inget värt att se på tv och ingen bok, antar att det återstår att ta lite tid att kolla igenom några av de vetenskapliga artiklarna jag tankat ner för att gå igenom under ledigheten.

Det känns som att jag hunnit med en del i och med av vi ordnade med Js student, efter en vecka i Sverige har jag inte en endaste gång har funnit anledning att maila Rosanna och bekänna ett Bridget-moment.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0