Allt kan ordnas!

Jag tar tillbaka vad jag skrev i mitt förra inlägg. Någon, närmare bestämt Mr & Mrs Bass i det här fallet hade bestämt att det skulle vara lätt för oss! Jag måste ha ringt Mrs Bass telefon precis när hon inte hörde den eller kunde svara för bara 5 minuter senare svarade hon prompt och skickade över luren tills sin man som skulle möta upp oss vid huset. När han hörde att vi skulle ta oss upp til Garmoyle Road med hjälp av taxi tyckte han att det var väldigt onödigt när han ju kunde komma och hämta upp oss i sin bil. Vilken lyx! Och den rara mannen hade ett så roat ansiktsuttryck när han såg våra grejer. Både mina och Ms grejer gick dock in i en omgång och vi fick plats att åka med alla tre. Trots att både jag och M bedyrade att det inte var några problem att gå med lite grejer bara vi kunde skicka det tunga i bilen. Mr Bass insisterade på att vi skulle hämta alla våra grejer och att vi skulle åka med. Bless him!

Så allt som allt tog flytten under halvtimmen och efter att ha avböjt skjuts tillbaka till hallarna har vi i godan ro hunnit promenera inom Tesco och köpa lite lunch. Jag köpte i förväg igår eftersom jag förväntade mig att behöva skynda mig mer idag. Dock satt lite äppeljuice fint! Vi stannade och pratade en bra stund med min kompis Kate som vi sprang på i höjd med Greenbank Park och sedan har vi njutit av lunch i lugn och ro. Har till och med hunnit ordna taxi till senare.

Nu kan jag mot all förmodan slå mig till ro med en kopp te och några avsnitt av Robin Hood - the BBC version (hittade både serie 1-3 på en hemsida till slut). Det enda som återstår är att kolla posten, skriva ut mig i liggaren och sätta mig i taxin. Sedan är äventyret över för den här gången. Efter sommaren väntar en ny livsstil och nya utmaningar.

Tro det eller ej men det är faktiskt Malin ni beskådar. Ja under väskorna då!!

Mitt rum är numera lika tomt som det var när jag först steg in för över 8 månader sedan. Det känns konstigt att lämna för gott men samtidigt ser jag lika mycket fram emot att bo i huset efter sommaren! Man kan ju aldrig ha allt, åtminstone inte på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0