- 7 timmar

En perfekt sista kväll hade vi igår M & jag. Dock var vi båda lite besvikna både på maten och servicen på Bella Italia som annars brukar vara toppen men igår var medelmåttig. Sedan fick jag ett ryck och hoppade av bussen för att köpa 2 plastbackar från ASDA att packa i. Det var hur smart som helst till vi kom tillbaka hem och de satt FAST i varandra. Efter mycket skratt fick vi loss dem och packade om lite. Det är fortfarande en hel del packning men nu är de i alla fall inte i plastpåsar som är helt opraktiska att bära.

Med allt nedpackat sov jag med huvudet på en mjuk väska invirad i påslakan. Sov gott dock så det gjorde ju inget. Både jag och M funderade igår på att det känns som att vi flytt-flyttar 2 gånger i sommar. Eftersom vi bryter upp från hallarna känns det som att flytta tillbaka till Sverige för att sedan "ångra" oss i slutet av sommaren och flytta tillbaka till England fast då till ett annat boende såklart. Sommar uppehållet är liksom 3 månader, dock finns det ju jobb att göra varför jag håller tummarna att Malmös bibliotek är välutrustade. Hmm...Vet inte om förklaringen var så bra men M & jag var rörande överens om att så står landet.


Nu väntar jag mest på att höra från Mr & Mrs Bass för att bestämma en exakt tidpunkt då de möter oss vid huset. Han hintade igår om att han förmodligen skulle höra av sig någon gång mellan 10.00 och 11.00. Jag har räknat ut att om vi släpar ut alla mina grejer & alla Ms grejer till trottoaren så behöver taxin köra någon gång fram och tillbaka och då borde det ju bli en okej sträcka för dem. De kör ju in till stan vilket bara är ca 3 km och kostar £5 (60-65kr). Även om vi räknar skyhögt och betalar vars £20 kommer vi ju billigare undan än om vi hade hyrt ett förvaringsutrymme. Då hade vi säkert fått betala £20 i månaden var. Nu är vår enda kostnad att få grejerna till huset, sedan finns det där på plats när vi kommer tillbaka vilket besparar oss klydd i september samt att det är jag som har skrivare, tallrikar och glas, M har en del köksutrustning. Smidigt för de andra att kunna använda.


Vy av Southport från piren vilken är den längsta i England!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0