Vardag ändå

Idag känns det som att det varit en lång dag, inte nödvändigt viss på ett dåligt sätt men ändå lång. Vaknade i lägenheten imorse, lagom till en morgonsymfoni av Bagherra. Förmodligen kände han väl av att jag vaknade och såg sin chans att få maten serverad. Sedan hade jag förmiddags besök av E innan det var dags att ta bussen ut till Hjärup för att byta transportmedel till cykel sista biten till jobb. Hann stanna till i ungefär 10 minuter men det ger ingen vidare ro.

Cyklade ut till jobb och gjorde mitt (måste erkänna att jag fick svälja ett begynnande dåligt humör men det går ju inte riktigt för sig- särskilt inte ett i ren allmänhet). Tur i alla fall att det snabbt gick över! På hemvägen mötes jag av grannens vovve, väl hemma fanns mat att värma och hade det nu bara funnits något bra på tv hade jag sjunkit ner i soffan. Kan kanske hitta en dvd, jag hade säkert kunna somnat redan men det känns trist.

Hursomhelst, hoppas lördagen varit trevlig och att en skön, lat(?) söndag väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0