Dagen J

Vilken paus jag har haft från bloggen, eller rättare sagr från datorer i största allmänhet. Jag vet att jag har skrivit det förrut men det är rätt skönt att kunna lägga bort laptopen nu när jag är ledig från universitetet.

Veckan som gått har mest fyllts av lite jobb, hundpassning och naturligtvis lite födelsedagsfirande. Till en början var vi av naturliga skäl lite uppdelade. J var ju i Malmö medan S och jag var ute i Hjärup med Trazzel (grannens hund). Mormor kom med sill-lunch (det om något måste väl vara vuxen poäng!), körd av ingen mindre än lillasyster- numera stolt innehavare av ett eu-rosa körkort!! Födelsedagsmiddag åt vi på Jensens Bofhus, jag har aldrig varit där förrut och tyckte att deras fläskfilé var väldigt god. Servitriserna jobbade på i värmen dock var det lite tråkigt att servicen försämrades när det blev dags att slutligen betala.

I födelsedagspresent fick jag en döfräck digitalkamera. Bilder kommer men just nu håller jag på att ladda kameran och jag vill inte gärna glömma någonting.

Senare idag har det blivit dags att åka över till Köpenhamn och vinka av lillasyster som ska ge sig iväg på sitt äventyr- ett år som barnflicka i Schweiz. Pratade som hastigast med mamman och barnen via skype igår och de verkade, precis som tidigare hur trevliga som helst.

Nu ligger en mysig vovve nere vid mina fötter och trots det trista vädret är det dags för dagens andra runda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0