Måndag

Ska börja med att ursäkta mig, det blir inga bilder just precis nu. Snart ska det bli ändring på min lathet men inte riktigt än.

Lillasyster kom välbehållen fram till Zug och verkar ha fått ett hjärtligt välkomnande. För egen del känner jag redan av att de egna katterna är i malmö och inte heller kan jag vikariera inne hos grannen. Resultatet blev att jag sov som en riktig kratta i natt, det vill säga knappt någonting alls. Typiskt med tanke på att jag skulle upp tidigt och jobba, men men. Jag har ju tjatat om detta tidigare, den största nackdelen med mitt liv just nu är att det verkar mindre troligt att jag ska kunna ändra på just denna aspekt. Åtminstone inte de kommande året men jag vet inte säkert.

Det har ju varit en intressant och roligt år på många sätt och vis samtidigt är det skönt att nu gå vidare. Många aspekter vande jag mig relativt fort vid, vad jag dock aldrig kom förbi var att mattiderna passande min egen klocka så dåligt även den hårda kontrollen över rummen störde mig eftersom det aldrig riktigt kändes som mitt. Det anmärkte till exempel på att luftrenare utgör en brandfara... men känn dig som hemma för all del! Någon längre tillbaka blick på året gör jag inte just precis nu- jag tror alltid att när jag får lite egen tid är det dags att smälta intryck och fundera över vad som hänt. Tvärtom faller det snart in i den mentala hårddisken och hjärnan är redan på väg mot nästa. Mappen finns ju där om jag känner ett behov att återgå men för tillfället räcker vardagen gott. Kanske är det en av orsakerna till att det är så svårt att i efterhand tänka igenom, mitt uppe i det blir det vardag och dags sanning men i efterhand är det ofta inte aktuellt och en ny vardag tar fördel.

Ska passa på att njuta av en kopp kaffe till, kanske se om det finns någon bra film här någonstans. Lite senare är jag utbjuden på middag av F, tyvärr får jag fira mamma en annan dag eftersom vi i nuläget mest jobbar om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0