Totally swedish

Den som tror att jag lämnade sverige för grönare gräs eller därför att jag inte gillar Sverige, kunde inte ha mer fel! Inte alls, jag har familj här och rötter blir så att säga det "normala" med vilket allt annat jämförs. Jag flyttade utomlands för äventyret, på riktigt uppleva andra kulturer och helt enkelt "leva" lite. I dagens samhälle finns det ingenting som säger att man inte kan få det bästa av flera världar! Till exempel på IKEAs matavdelning om man har en dag över eller en kompis som kör (som sagt tillåter inte försäkringsbestämmelser att man lånar bil av någon annan och firmor kräver att man är minst 23 år). Annars om det är lite mer ont om tid finns det andra lösningar- så klart! I London ligger det en butik med det fina namnet TotallySwedish, där det - som namnet antyder- säljs svenska råvaror. Till London ska jag ju åka mera ofta nu när Freddie flyttar dit och då kan jag ju besöka butiken i egen hög person. I annat fall erbjuds även hemleverering även av frysvaror. Exempelvis kostar
Wasa Sportknäckebröd £1.90 ca 24:-
ZoegasMollber £5.50 69:-
rågsikt £2.90 ca 36:-
Nyponsoppa £2.20 ca 28:-
Äpplemos felix £2.50 ca31:-
Rårörda lingon £3.90 ca 49:-
renskav £ 4.90 ca 61:-
frasvåfflor £2.20 ca28:-
tunnbröd £3  ca 38:-
Krögarpytt £5.10 ca 64:-

Annars kan jag ju så klart alltid be om personlig leverans hemifrån!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ok, skickar så gärna så. Men det blir din grej att lösa hur det djupfrysta ska förbli djupfryst tills paketet når dig. Förresten hur gör vi med brunsås? Krävs tydligen några liter i veckan. Lös frysproblemet så kan det kan väl dyka upp lite köttbullar med brunsås, lammstek med vitlökssås, bolognese (du får banne mig själv koka spaghettin). En annan liten undran, hur mår du idag efter gårdagens frosseri?

2009-08-02 @ 06:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0