Onsdag morgon...

...är inte sovmorgon även om jag jobbar kväll och därför inte behöver cykla iväg förrän efter lunch. Har ändå hunnit vara uppe ett bra tag, Erikshjälpen har varit och hämtat lite möbler och äntligen har varmvattnet blivit åtgärat. Skönt att slippa iskalla snabbduschar innan jobb.

Sedan har jag även kollat upp vaccinering mot svininfluensan. Personligen är jag inte särskilt orolig för att drabbas även om det naturligtvis är en realitet. Däremot verkar det som att brittiska flygmyndigheter börjat införa reserestriktioner för att få stopp på den lavinartade siffran av nya fall. Visar det sig då att jag behöver vaccinering för att få resa tillbaka är det lika bra att varaute i god tid, det är inte precis någonting som kan ordnas på en dag. Mindre jaktlycka på att få reda på något- telefonkö till sjukvårdsupplysningen innan min mobil kopplade bort samtalet. Kul att simkortet tömdes helst på pengar av bara telefonkön. Ringde upp igen och naturligtvis var det ny kö och tyvärr hade de i alla fall ingen information där utan fick ringa krisinformationen speciellt inriktad på det här med svininfluensan men inte hade de något svar. Strunt samma, hoppas att jag kan resa tillbaka och vaccinera mig hemma istället, skickade i alla fall en förfrågan till min GP. Får se om de svarar eller om de befinner sig på en varm sandstrand någonstans.

Det är rätt skönt att jobba olika skift, efter ett par tidiga morgnar (och långdagar) kan jag ta det lite lugnt en stund till innan det är jobbdags. Djurakuten går på tv- hade det inte varit för alla kräldjur hade jag nog blivit veterinär istället men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0