I begynnelsen...

...fanns det arbete! Det är fredag och känns som mitten av arbetsveckan.Det blir förvisso långa dagar men i dagsläget gör det inte så mycket. Det är alltid skönt att veta att pengar går in på kontot. Apropå finanser är det superskönt att allt äntligen ordnat sig. Pengarna på villovägar har hittat tillbaka till ägaren, dvs. mig själv i egen hög person, och jag har till slut ordnat så att jag betalar hyran i tid (engelska hyran då). Kanske en mindre rolig uppgift men ännu mer otänkbart vore ju att inte göra rätt för mig.

IFörmiddagen ägnade jag åt att reda ut eng hyran, inte bara för egen del utan även M som av någon anledning kommit tillbaka utan att ha med sig ett mycket viktigt papper, sedan var det slut på ledigheten och hög tid att cykla till jobb. Nog hundan måste flitet betala av sig ?! Imorgon bitti är det upp tidigt igen för att spendera en si så där 13 timmar på jobb och samma procedur upprepas på söndag.Alltså är fredag kväll perfekt iakttagen med pytt i panna och animal police. Extravaganzan för kvällen är ansiktsmask! Sedan har jag tagit halvbra hand om fötterna som oftast tjänar mig så väl. Orkade inte vara ambitiös nog för ett fotbad men jag tog ett tag med fotfilen och smörjde på lite av Scholls Foot Caring Lotion. Det är bättre än ingenting och samtidigt blir jag sugen på att märka en del av sommarens lön till en helkropps renovering (ansiktsbehandling, massage, manikyr & pedikyr). Förmodligen kommer jag inte göra det alls utan spara pengarna till sämre tider.

Nyduschad och precis hemkommen med pytt i ugnen


God natt säger jag med den här bilden

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänkte ägna dagen åt lite samma sak. Ansiktsmask, senaste Wallander filmen och en tur ner till sjön. Snackar med en kille i Zürich som jag eventuellt ska träffa så får väl vänt en stund med det.

2009-07-26 @ 12:37:57
URL: http://johannagron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0