"Helg"

Torsdag = ledig dag! Vet inte riktigt om jag ska vara nöjd med vädret. DEt hade varit skönt att läggamig på sofflocket och titta på film . Nu har jag bara en dag ledigt i veckan och då är det, som alltid, en del som måste fixas. Hoppas, hoppas att bilen blir klar att hämtas från bilverstaden. Just nu är jag inte särskilt imponerad av varken bilar eller verkstäder. Visst kan det vara skönt att ha bil i en del lägen men mest suger de upp pengar som hushållspapper suger uppolja.

Sitter med Animal Planet på i bakgrunden och förundras över hur vissa människor kan bete sig mot djur och vilka undanflykter de kommer med för att rättfärdiga tortyren de utsatt djuren för. Påminns av nyheterna igår som rapporterade om den ökande pressen på landsveterinärerna, något jag läste om på jordbruksverkets sida i början av sommaren. Sedan ansvaret gått över till landstingen hinner man inte längre med någotannat än anmälningar. Särskilt när djur blir lidande av människors bristande omsorg söker mig. Visst kan det hända att de bästa intentioner blir till olycka och det är naturligtvis beklagligt och behöver åtgärdas men ibland är det helt enkelt ett fall av att djurägaren inte bryr sig om att ta hand om djuren. Känner mig hoppfull om att min volontärplan ska gå i lås och håller tummarna att jag ska höra ifrån djurcentret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0