God natt har jag sagt! (snart i alla fall)

Ja, efter föregående natts tydliga avsaknad hoppas jag på bättre hantering ikväll. Verkligen, för det är ett långt arbetspass imorgon och en lika lång arbetsvecka. Fast eftersom jag inte börjar förrän närmare halv 9 och jobbar till 20.00 känner jag att det finns "råd" att njuta nu en stund innan det är dags att släcka lampan och sätta punkt för denna dag. Just nu ligger jag på ovanvåningen, sovrummet/vardagsrummet med en kopp PG tips. Nedanvåningen är inte längre särskilt bebolig, har INGEN tvättmaskin och fortfarande inget varmvatten, gjorde mig klar till kvällen med Frida genom att ta en ISkallraggardusch, nästa gång skajag be grannen att låna deras dusch. Det vet jag att de gärna skulle stå till tjänst med men idag blev det med ens lite bråttom. Jag hade en supertrevlig kväll i Lund med min kära Frida-TACK vännen! Egentligen är det galet att vi bor så långt ifrån varandra, eller har för lite tid och pengar att hälsa på oftare. Däremot är det lite tråkigt att lägga till samma parentes som sist jag åt ute- i vanliga fall är det långt mellan gångerna men nu har de blivit 2 tätt följda. Att det ska vara så svårt att prompt (jag tycker det är ett väldigt bra uttryck på engelska även om det blir lite felanvänd såhär på svenska) expediera notan?! Vi valde att ta det med gott mod och kvällen blev mycket lyckad.

M ringde förresten medan jag var ute med F och det visar sig att det kanske är lite klyddigare än vi trott att betala hushyran. Jag ska höra av mig till hyresvärdinnan,Mrs Bass, imorgon och se om det går att lösa. Om inte annat så tillfälligt tills vi kommer tillbaka hem till Liverpool. Ge mig ett kontonummer för att överföra pengar hade jag tänkt mig men möjligen accepteras inte detta tillvägagångssätt. Ska se om jag kan få kontakt imorgon-gärna via mail eftersom jag jobbar från tidig morgon till kväll och en timmes skillnad faktiskt kan göra stor skillnad när det handlar om lämpliga telefontider.

På agendan i detta nu är att dricka upp mitt the, kolla mailen och se klart avsnittet av NCIS. Sedan tror jag nog att det är dags att säga god natt, även om jag visst skulle kunnat stanna uppe timmar-med risk för grundlig betalning imorgon :P

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0