To dos kvarstår

Bloggen fungerade inte som den skulle imorse, det får bli god eftermiddag istället för god morgon idag. När jag gick bort till frukosten var vädret lite sisådär

Nu däremot skiner solen. Hela förmiddagen har jag varit iväg och försökt leta upp en blomsteraffär. Florister har det funnits gott om men ta mig tusan om jag har sett en enda vanlig blomsteraffär! Nåja, det blev några timmarns promenad i alla fall och nu när solen tittar fram känns det nästan lite vårigt i luften. Jag kom precis tillbaka och har fixat lite lunch, en liten bakpotatis med tonfisk. Till det en kopp kaffe naturligtvis =) Oftast äter jag müsli till lunch så även om bakpotatisen var den minsta jag kunde hitta är jag MÄTT. Det var tur i oturen att jag bestämde mig för att promenerare runt efter blommor istället för att åka in till stan först. Precis utanför hallen var det i förmiddags en rätt otur krock, tror inte att någon blev allvarligt skadad men den ena bilen var riktigt tilltyglad. De stod där när jag gav mig iväg lite innan 11.00 och när jag var hemma om för lite över en timme sedan väntade de fortfarande på bärgning. Polisen hade ställt sig med 2 bilar för att spärra av vägen. Alla som satt i sina varma bilar samt bussen stod alltså still medans jag glatt promenerade förbi. Sedan gick jag åt andra hållet ner mot Sefton Park & Lark Lane så jag vet inte om det löst sig men jag antar det. Anledningen att jag var hemma om var att jag i alla fall köpte mig ett fång tulpaner på Tesco, så de fick sättas i vatten innan jag fortsatte mitt letande.


Vasen är en julklapp från Erika. Den är i plast och om man häller i varmt vatten kan man platta till den för enkel packning/förvaring. Fiffigt!
Mina planerade ärende förblir alltså outrättade, alla utom 1- motion i den friska luften!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Fina bilder! ;-) Ok, tulpanerna också.

2009-01-24 @ 16:40:32
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0