Snabba tankar!

Nu har jag varit tillbaka i the Pool i rätt så ungefär 1 dygn. På något känns det som att det hjälper att cirklen är sluten, som att det hjälper mig att landa. I går kväll när jag kom tillbaka var det bara så kul att träffa alla igen efter 3 veckors "abstinens", när jag sedan vaknade i min "egen" säng imorse kändes det lite konstigt eftersom jag ju vaknat upp hemma i huset med familjen runtikring de senaste veckorna. Samtidigt är det ju på sätt och viss invant att somna och vakna här också.  Det är dock kanske lite väl optimistiskt att tro att 3 månader är högre hand än en hel uppväxt, jag som alltid bott i samma hus (om än inte i samma rum!). Dagen som gått har alltså inte varit den bästa i min akademiska karriär men jag bestämde mig att tentorna till trots ge mig själv idag för att landa. På många vis har det ändå varit en lång måndag, det känns som att jag hunnit med en hel del även om lite varit i akademisk mening. Imorgon ska jag kolla om gymschemat står fast och naturligtvis plugga på inför veckans tentor.

Nu är det dock avslappning för min del (dvd/catch-up eller kanske stream film) men jag hoppas att ni hemma i Sverige redan sover gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0