Smile like you mean it

Sedan en stund tillbaka sitter jag och går igenom allt material på kognitiv psykologi eftersom tentan är i eftermiddag. Jag har bestämt mig för att lägga ner absolut senast 12.00 för att inte riskera att inte komma till tentan helt rörig i huvudet. Eller ja, det racet är kanske kört redan, glömde mitt matkort på brickan i morse då det hade hamnat under tallriken. Tur jag över huvudtaget kollade. Egentligen gjorde jag det av ren vana fast jag "visste" att jag hade det i fickan. Folk brukar ju glömmna att ta kortet men inte jag. Nåja, nu har jag också gjort det. Ingen fara dock, gick tillbaka och hämtade det, personalen brukar vara duktiga på att plocka av och spara kvarglömda matkort.

Ute syns inte ett spår av gårdagens väderambivalens, det är förvisso kallt men solen den skiner! Efter min mindre roliga lördag är det skönt att ha haft ett par bra dagar, fortsätter det över tentorna är jag supernöjd. Fast den allmänna attityden här är att första årets tentor inte spelar så stor roll, så länge man blir godkänd. Det verkar som att det är så, dock är ju bättre resultat ett indirekt mått på hur svårt/lätt jag får det nästa år samt på om man jobbar för mycket eller för lite. Även om det exakta resultatet inte betyder något officiellt är det lika bra att för sin egen skull göra ett bra grundarbete. Tycker i alla fall en svensk som jag, när jag nu tar extra lån för utbildningsavgiften och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0