Mitt första krav

God eftermiddag! Än så länge har jag inte så många krav om vad som ska finnas i huset vi hyr till sommaren, det ger sig väl med tiden när vi börjar titta oss omkring på lite mer allvar. Dock är jag inte särskilt intresserad av att hyra ett hus utan tvättmaskin. Det tar så otrolig mycket tid att springa fram och tillbaka till tvättomater och är opraktiskt att släppa tvättmedel och kläder, speciellt sedan då vi mest största sannolikhet inte kommer bo precis vid en. Sedan blir det löjligt DYRT!! På hallens tvättomat kostar det närmare 40:- bara att köra en maskin, till detta kommer ju kostnaden för tvätt- & sköljmedel. Idag körde jag en maskin vit-tvätt och blev "ruinerad" på köpet. Det är inte billigare på "privata" tvättomater, vi kollade första veckan här när vi blev chockade. Tvätt- & sköljmedel kostar ju hursom men inte hundan kommer kostnaderna för el och vatten upp i 40:- per tvätt. Så nej Mamma det är inte alls lika tråkigt att tvätta här- det är ÄNNU tråkigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0