Inför tenta

Har som bestämt lagt ner tenta-pluggandet och har istället läst några rader ur Guillous Tempelriddaren. Som konsekvens av det känner jag mig nu så där härligt slö i kropp och sinne vilket kanske inte är att föredra när man ska in och skriva en 2-timmars tenta. Det duger ju inte så nu har jag rest mig från sängen (som ju alternerar som soffa!) och satt mig vid skrivbordet. Ska fixa lite lunch och leta upp något att titta på, sittandes vid skrivbordet får att inte gosa ner mig igen! Tvärtemot konventioner har jag alltid tyckt om att slappna av precis innan en tenta till skillnad från de flesta som verkligen försöker råplugga i sista minuten, oftast eftersom de inte gjort det tidigare eller för att de är för nervösa för att inte göra det.

Nu väntar en kopp kaffe och...just det, lite müsli. Fast igår fick jag ju köpt turkisk yoghurt så då kan det till och med vara gott. Müsli med mjölk tycker jag är rätt tråkigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0