IKEA!

I formiddags korde vi till Ikea,  varken Becky eller Alex hade nagonsin varit pa ett ikea varuhus. Chockerande! Och jag maste erkanna att om jag kan valja ar det definitivt smidigare att kora bil till ikea an att ta bussen. Jag har atit kottbullar (mamma scans forvisso) med potatis den har gangen och till det drack jag kaffe (som definitivt INTE var zoegas) och LINGONSAFT! Det var faktiskt ratt gott, sarskilt lingonsaften =)

Det verkar ha gatt troll i det har med att skaffa blommor. Jag hittade 1 orchide pa Ikea och den hade en bruten stam. Typiskt! Jag kopte i allafall en Centrera stormlykta, Orgel fonsterlampa samt ett set kaffekoppar med tillhorande fat (dinera). kopparna var alltsa i samma serie som min graa matservis men istallet for att kopa i samma farg tog jagde ljusgrona. Tyckte det kunde vara roligt med lite olika farger och de ar ju anda i samma nyans. Sedan kostade de 85kr/6stycken sa det vore ju inte hela varlden att komplettera med matchande farg om man sa onskar.

Nu i eftermiddag har jag agnat mig at att ordna om lite i forvaringen sa att jag lattare kommer at saker och ting. Samt diskat igenom mitt porslin. Pa det stora hela ar jag faktiskt ratt nojd!

Hoppade over middagen idag eftersom vi at lunch/middag pa ikea. Det ar mest onodigt att ata bara darfor att men det innebar att jag inte fatt ngt kaffe. Skulle kunna jobba en stund och sedan sata pa lite kaffe (zoegas!), inviga de nya kopparna och gosa i ett numera riktig mysigt rum. En harlig lordag kvall ser jag framfor mig!!

Kom forresten precis pa att eng laptopen kanske inte har bluetooth, hmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0