"Husmöte"

Nu har vi haft "husmöte" här i blocket, dvs har vi diskuterat igenom det här med att hyra ett hus allihop. Det mesta som kom ut av vår diskussion är nog att vi bestämt att springa runt och titta på några hus för att få en mer konkret uppfattning om vad som står till buds och vad vi är beredda att satsa på. Några mail har gått iväg för att bestämma tidpunkt för husesyn och sedan har Vincent fått i uppdrag att ringa på ett hus imorgon och bestämma en tid för visning. Jag tror nog inte att någon av oss egentligen förväntar oss att något av dessa hus kommer klubbas men vi vill som sagt sondera terrängen lite mer ordentligt! Det ska bli jätteroligt att titta tycker jag och ännu roligare sedan när vi vet var vi ska bo efter sommaren. Det är ju ett par månader kvar men tiden går fort med allt som ska hinnas med och få ihop både våra 5 viljor och fatta ett beslut samt ska det ju fungera att få hyra just det huset även om vi här är överens. Hoppas, hoppas nu att de hör av sig och att vi kan boka visningar redan den här veckan. Liverpool Student Homes nylanserar sin sida den 2 februari och då vill jag/vi gärna veta lite närmare vad vi kan förvänta oss och vad vi vill leta efter.  För att undvika missförstånd är det alltså så att vi är 5 stycken som tillsammans ska hyra ett hus att bo i sept -09 till sommaren -10. Här i England är det vanligt att göra så och ofta hyr man fullt möblerade hus. Det verkar även som att hyresvärdarna har lite press på sig att hålla husen förhållandevis fräscha och moderna, i alla fall i Wavertree & Allerton vilket i runda slängar är det område i vilket vi bor nu. Har jag förstått det hela rätt är dessa två studenttäta varför konkurensen mellan hyresvärdarna ställer krav på boendekvalité. Det är alltså detta som vi tänkt oss kolla upp närmare med de första husvisningarna mer än att i någon allvarligare bemärkelse sikta in oss på något speciellt hus.

Malin stannade kvar när jag & Becky satte på Alfie (med Jude Law), inte världens bästa film kanske- extremt klyschig- men lagom att fortsätta en väldigt lat dag med en b-film. Nu hade jag tänkt mig att läsa ut den andra Arn boken innan det är dags att krypa till kojs, imorgon är ledigheten slut och det är dags att gå tillbaka i student-läge kryddat då med lite husletande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0