Husletande

Efter några turer fram och tillbaka har vi nu äntligen tittat på ett hus- som vi GILLADE! Egentligen skulle vi titta på 58 Karslake Road, sagt och gjort- Malin & jag infann oss 14.30 men det gjorde inte ägaren. Detta visade sig dock vara ett kommunikationsfel, när jag letat upp numret och ringde fick jag reda på att han försökt få tag på Vincent hela förmiddagen då det huset inte längre fanns på marknaden. Typiskt nog var ju vincent på universitetet och kunde inte svara. I alla fall blev jag erbjuden att titta på ett annat hus på Blantyre Road. Vi traskade dit- hittade som en dröm gjorde jag dessutom! Måste säga att jag blev positivt överraskad med tanke på att jag hade student, england och förra huset i tanken. Har ordnat en ny visning av samma hus imorgon kväll så att alla kan få titta. Är de också intresserade får vi ju diskutera lite mer detaljerat med sommaravtal osv osv. Malin tog lite bilder som jag tänkte dela med mig (och kände sig störtläjlig på köpet *hihi*)







Fint städat, eller hur?! Köket skulle visst fixas till under sommaren även om det förvisso dög som det var. Dock finns det inte plats att ha köksbord utan matbordet får stå i vardagsrummet men vad gör det. Badrummet var väldigt standard men på inget viss äckligt eller så. Det fanns lite beläggningar från fukt och smuts men det går ju bort med en rejäl städning och nya fogar. Installerat inbrottslarm och ordentliga branddetektorer/varnare. För att sammanfatta ett helt okej hus där vissa saker är bättre än andra men jag hade alls inte haft något emot att bo där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0