Hoppsan, kan inte veta allt här i världen!

Alla tentor utom 1 avklarade- grattis till mig! Tror nog att dagens gick helt okej, är egentligen inte så där jätteförtjust i multiple choice tentor. Man kan ju förvisso gissa även om man inte har en susning men oftast tycker jag att det istället blir svårare när man fastnar i deras förmuleringar som kanske är lite klumpiga eller vaga när jag faktiskt vet alldeles utmärkt vad jag skulle svarat. Hursomhelst hade jag hjälp av alternativen på sista delen av testen. För ett tag sedan diskuterade vi ett par kapitel i stödjeboken som vi förvisso ansåg knöt samman alltihop då de berörde saker som resonemang och tänkande- alltså vetenskapsteori. Sedan föll det snabbt i glömska när vi inriktade fokus kom på allt annat som diskuterats på föreläsningar etc skulle fördjupas. Mycket riktigt borde de nämda "allmäna" kapitlena ha lästs igenom, för de kom på tentan. Inte särskilt många frågor men 8-10/80 är ju ändå en någorlunda poängskörd.

Hursomhelst är det inte mycket att göra åt det nu, hellre se fram emot middagen om ca en timmes tid (är hungrig så länge åt jag lite nötter och torkade aprikoser) vilken följs av ännu mer tentaplugg fast nu i ett annat ämne. Det är förvisso en kul utekväll på en av klubbarna som jag vet att en del vänner tänkt frekventa men om jag inte kör fast helt får det nog ändå att bli arbetskväll idag och imorgon också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0