Hmmm...

Gick över till M för att äta lunchen, stackarn har blivit av med sin laptop. Den är inte ens ett år gammal (inköpt i augusti -08) men har ändå fått gå iväg på lagning. Speciellt för oss respresenterar laptopen inte bara ett arbetsredskap utan även ett kommunikationsmedel och "tv/dvd". Surt! I alla fall diskuterade vi boende-frågan efter sommaren och är eniga om att det är dags att ta itu i frågan nu. Främst måste det spikas vilka av oss som bor tillsammans innan vi tittar på alternativ. Sedan är i alla fall hon och jag överens om var det ekonomiska taket ligger. 

En intressant sak är ju det här med inköp, till slut fungerade det väldigt bra före jul men det intressanta nu är att E helt plötsligt verkar vara tillbaka inne i gänget som delar, som per automatik. Det gör inte mig någonting egentligen men hon har inte en enda gång köpt varken tvål, diskmedel eller disksvampar (eller tvättmedel. Det har förresten varken E eller B så det ska jag köpa själv den här terminen). Däremot verkar det som att hon inte längre köper bröd till sig utan använder det gemensamma samtidigt som mjölken hon köpte verkar vara till alla. Hmm...Tycker gott att man i sådana fall kan säga något. Om nu språket är något som människan ägnat miljoner år till att utveckla för just kommunikativa syften, varför ska dess bruk då vara så svårt?! Så fort jag skrivit sista tentan ska jag själv praktisera detta och ta upp frågan om vilka som faktiskt ska bo i huset. Nu är tid för att sluta prata runt och istället ta ett beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0