Fredagsmys

Efter middagen har jag ägnat mig åt att surva runt lite på nätet efter en blomsteraffär. Hittills har jag bara sprungit på florister men det är ju krukväxter jag vill ha, det ska väl inte vara så svårt! Det går att köpa en del krukväxter på exempelvis, ASDA, John Lewis, Marks&Spencer och dylikt men nog har det riktiga blomsteraffärer även här i England. Jag tror mig ha hittat några här i krokarna som verkar sälja krukväxter och inte bara buketter och snittblommor. Imorgon är planen att traska iväg och se vad jag kan hitta; en orchidée hade jag tänkt mig och kanske något annat också. Möjligen en aloe vera planta. Och så ska jag in till stan och se om jag hittar en skrivbordslampa. Hade mycket väl kunnat klicka hem en från någon av de otaliga sajterna men jag har ju tid så det kan ju vara roligare att strosa genom affärerna.

Om en stund kommer Malin över för att se lite film. Jag hade tänkt ordna med lite extra mys genom att gå bort till lilla Tesco och köpa mig en cookie men jag har inte kommit iväg. Vid närmare eftertanke är det väl lika bra det! Det får helt enkelt bli värmeljusmys och med en god kopp kaffe...mmm! Och jag har äpple- de kan jag skära i klyftor och ha som filmsnacks.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag förstår att du och din moster har mycket att prata om.

2009-01-23 @ 21:46:32
Postat av: Petra

Haha, moster pratar- jag lyssnar. Tycker om att ha blommor, det blir mer hemtrevligt då. Däremot är moster mindre imponerad över att jag såg för givet att en orchidée kunde stå i fönstret. De ska tydligen inte stå dragigt...

2009-01-24 @ 11:46:09
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0