Fredagen so far

Tentan är avklarad och det ska väl ha gått hyfsat. Det är alltid svårt att veta med uppsatser för rättningen är ju relativt subjektiv ändå. Om de tycker att det är tillräckligt strukturerat och tillräckligt djupt. I alla fall är den nu skriven så det är inte mycket mer att göra åt den saken för tillfället. Förresten var tentan i sport centret och där är tydligen rutinen att man väntar utanför innan man blir insläppt. Okej att det ju blir trångt om alla ska stå i gångarna men vet dem om att det är Januari vilket allt som oftast brukar betyda kall temperatur och sannolikt regn?! Det är ju förvisso inte deras bekymmer alls.

Sedan var jag inne på banken för att få dem att ordna min internetbank. Jag har inte kunnat flytta pengar mellan mina egna konton vilket ju är något nervöst eftersom jag då måste ha hela studielånet på visa kortet. Inte särskilt klyftigt. Det har varit lite struligheter så här i början tycker både jag och M men å andra sidan har de varit service minded på att göra sitt bästa att fixa det bra när vi gått in på banken. Det är kanske att förvänta sig när man ska in i systemet och till på köpet går till ett kontor belägget på universitet där många nya kunder ska läggas in i databasen på samma gång. Hemifrån är jag ju så van vid att redan finnas i alla system och därför bara vifta lite med personnumret. Logiskt borde det ju gå smidigare att bara lägga till konton eller tjänster mot att starta upp en ny kund. Fick oss i alla fall en härlig stund av skadeglädje när vi skulle igenom säkerhetskontrollen. Här i england har man alltså inga personnr utan hänger sig åt en helt annan typ av säkerhetskontroll av vilken meningarna går isär om nyttan. Exempelvis:
1. Medlemsnummer (står på ett kort dem skickar ut)
2. Slumpmässiga siffror ur exempelvis medlemsnumret
3. Slumpmässiga siffror ur inloggningskoden
4. Namn: Grönqvist
5. Slumpmässiga bokstäver ur din mammas efternamn som ogift. (Exempelvis 3 och 6:e bokstaven.)
6. Ibland beroende på vad man ska göra vill de ha bekräftat nationalitet, och län samt plats där din födsel är registrerad. Stora Uppåkra i Skåne Län!!!
Det är då främst punkt 4,5 & 6 som vi hade så roligt åt, särskilt eftersom vi båda behövde ha vår internetbank fixad. Hihihi...jag tycker fortfarande att det är roligt för de blir så stressade på telefonsupporten!

Eftersom jag bestämt att ge mig själv "ledigt" i eftermiddag har jag varit på en promenad i Sefton Park. Försökte att ta bilder men det gråa ljuset i kombination med mobilkameran var lite väl osmickrande tycker jag. Nu är jag tillbaka på rummet och äter lite lunch. En skål müsli med mandarinyoghurt får räcka, tror det var mandarin tog den nere i matsalen igår kväll. Den smakade helt okej men det var ingen favorit, lite för kemisk tror jag. Passade även på att diska medan jag gjorde kaffe, hade egentligen bara satt på till mig själv men kom sen på att Ella var hemma så det blev bara en liten skvätt men jaja, kan ju sätta på mer senare. Nu ska jag fundera på det stora beslutet mellan att leta upp en film/tv program att se på datorn eller läsa ut den första Arn-boken..Hmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0