Från himlen till österlen

För att klargöra mitt tidigare inlägg: Uggs är en typ av skor, skitfula! Googla uggs så får ni se vad jag menar.

Nu när julen och nyår är avklarade är ju nästa stora grej VÅREN! Okej, okej det är kanske lite tidigt att hoppas ännu, är inte ens sommartid ännu. Men det är ju alltid fel att vara lite optimistisk. I alla fall så pratade vi för någon dag sedan om sommaren och jag fantiserade om att cykla till stranden!!! Snopen blev jag när B meddelade att man möjligen kan ta tåget till Crosby Beach men att stranden inte precis är någonting som man åker till. I alla fall inte på samma sätt som vi skåningar menar, stranded verkar mer vara en semester-grej. Stranden är ju given under sommaren, Sverige är definitivt bra på vissa saker =)

Apropå skåningar och skånskan verkar det som att Gert och Pappa hade delvis rätt men jag & Frida hade faktiskt också en poäng. Stellan Skarsgård är enligt Wikipedia uppvuxen i skåne. Nu kommer jag känna mig lite som Peter Harryson men pratet om stranden och skåne får mig osökt att tänka på Östen Warnerbring och den där låten...vad heter den nu igen? Den går i alla fall: ...när man cyklar till ribban. För på ribban får man kasta sina kläder, bland grabbarna med skin som vore dem av läder. Och bekymmerna svettas man ut, i bastun på ribban. Det är kanske inga bra låtar som så men de får mig att tänka på sommar och bilsemester! Det är inte fy skam mitt i vad som egentligen är vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0