En besvikelse

Ledsen men det blev inga bilder igår. Av den enkla anledningen att det huset inte är aktuellt. Själva planlösningen var det inget större fel på förutom att sovrummen var märkliga. Ett var jättestort medan ett annat knappt var mer än en skrubb. Det hade dock gått att lösa utan problem tror jag men vi såg en hel del fuktmögel på väggarna. Enligt husägaren skulle huset städas grundligt över sommaren men jag tvivlar på att detta innefattar en mögelsannering. Tydligen hade han sagt att det berodde på att de som bor där nu duschar & lagar mat utan att öppna fönsterna. Detta är ju dock vanliga aktiviteter i ett bebott hus som ventilationen ska klara av, där ska inte bli en sådan kondens att det bildas mögel. Vi tittar med andra ord vidare! För egen del är jag inte alls så intresserad av just det huset eftersom jag starkt tvivlar på att något annat än att "måla" över möglet kommer göras och det är ju en hälsofara.

Som jag skrivit tidigare förväntar vi oss inte ett "snygg och fint" hus, vi är väl medvetna om att det är ett studenthus vi ska hyra (Malin & jag är dessutom medvetna om att vi befinner oss i england, sen kan jag inte objektivt säga vad detta i praktiken egentligen innebär). Dock tänker jag minsann inte flytta in i ett hus som inte är fräscht!

Jag är fri från föreläsningar onsdag, torsdag. Har lite läsning att göra men inte så att det är överväldigande. Att läsa i förväg när jag inte vet exakt vad jag ska läsa om känns lite onödigt. Ska i alla fall organisera mina anteckningar, läsa in mig på måndagens föreläsning samt börja titta på texterna till kriminologin på tisdag. Sedan är jag sugen på en promenad =)

Hur ser eran dag ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0