Bort med Uggsen!

Uggs utgör, enligt en ny undersökning, en hälsofara. Inte nog med att de ökar risken för svampinfektioner pga den fuktiga miljö som fötterna vistas i (har de justerat för olika grader av tå-jams undrar jag?!), personligen tycker jag att uggsen utgör ett hot mot vår mentala hälsa. Enda gången jag tycker uggs är användbara är som inneskor en kall vinterdag i soffan, det finns ju inomhus varianter på temat. Inte för att jag har några empiriska bevis men det förefaller mig vara en logisk hypotes att det är skadligt för välbefinnandet att aldrig byta om från pyjamasen. Undrar om det finns en protestlista någonstans? Visst alla får lov att klä sig hur de vill och jag är säker på att de är varma och goa men vi yttrandefrihet i verbal mening är en minst lika viktig hörnsten i demokratin.  Något världsligt måste jag ändå få lov att bry min hjärna med ny när jag håller på att studera för att lösa de stora världsproblemen (ibland är det i alla fall så det framställs, som att vi studenter på något sätt ska komma på lösningen. Jo, visst- tjena!)

Apropå hälso-läget sitter jag och småhostar medan jag studerar Durkheim, Merton och alla andra snubbar (ja, det är faktiskt mest gamla gubbar) som har tyckt och tänkt till om kriminologi. Provet är 2 timmars uppsatts skrivande där man ju helst ska varva ett uppvisande av att ha läst teoretikerna med egna vinklingar och superinnovativa analyser. Lätt som en plätt ju, eller kanske inte! Jag menar hur nytänkande kan man vara efter en termins studier som mestadels ägnats åt att bara komma ihåg alla gubbar och vad de argumenterade för. Jaja, man behöver ju inte vara lika stringent med refereringen i en tentamens uppsats, dock är det nog rätt bra om man i alla fall kan identifiera huvudteorier och de mest er-/kända namnen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Lite bilder kanske?

2009-01-14 @ 13:33:25
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vad i hela världen är "Uggs". Ha det bra annars och plugga bra.

2009-01-14 @ 13:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0