tv-spel, ja livet som student kan vara slitigt :P

Kom precis hem fran experimentet, spela xbox360 och fa deltagar poang ar inte fy skam. Tyvarr fick de nog skit data fran mig. For att etablera baslinje fyllde jag i ett personlighetsformular, de matte blodtryck + puls samt skulle jag gora en kogintiv uppgift. Det vill saga pa 1 minut komma pa sa manga olika ord som mojligt vilka borjade pa en bokstav som forskaren angav. Detta var ett indirekt matt pa hur aktiv prefrontal kortex var (dvs resonerande, logik- strukturerade tankar och beslut). Sedan spelade jag Gear of Warcraft i 15min och gjorde om testen. Tanken var ju att detta valdsamma spel skulle resultera i forhojd aggressiv stamning och darmed hoja puls & blodtryck samtidigt som aktiviteten i prefrontal kortex minskade. Mina matningar var precis tvartom. En mojlig forklaring skulle ju kunna vara att jag inte paverkades matbart av meningslost skjutande, spelet gar ut pa att springa omkring och sa fort du ser motstandaren skjuta sa mycket du bara kan- valdigt orealistiskt och meningslost. Jag tror att jag hade haft "battre" resultat om jag spelat ett krigsspel dar strategiskt tankande ingar.

Tur for mig att killarna ar intresserade av tv-spel. Det betyder att de kommer sta for konsolen medan jag kan lana den nar andan faller pa, vilket brukar vara en liten stund nu och da. Bara de har vett att inforskaffa nagra vettiga spel.

Nu ska jag se om jag kan komma nagon vart med uppsatsen som ska in 2 mars. Den inplanerade pannkakslunchen far bli imorgon nar vi skaffat fram en visp..mmmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0