Natti Natti fredag

En soft fredag kväll har vi haft här! Vi har sett Pretty Woman för säkert 50:e gången. Lustigt med tanke på att metod&statistik föreläsaren i förmiddags drog ett experiment som korrelerade pretty woman-filmen med sjunkade intelligens....jaja, en fallstudie gjorde vi av det. Efter middagen gick vi till ASDA mest för att B skulle handla hem lite frukost/lunch eftersom hennes pojkvän kommer lite senare efter jobb (Hon är väl inte precis flitig besökare av frukosten & absolute inte när A är uppe i L'pool!). Följde mest med som bärhjälp och sällskap men köpte faktiskt lite Rose's lime i en större flaska än vad jag skulle önskat men som vi diskuterade på hemvägen- England gör inte måttlighet!!! De säljer kartonger med 50 chipspåsar i, som privatpersoner köper.  B blev lite chockad när vi förklarade att i Sverige räknas chips till snask och är alltså inte med i kostcirkeln! Och jag hittade Ryvitää multigrain som jag brukade äta för ngt år sedan, min nya lunch är således ett ryvitää med asdas cream cheese, lite sallad och bayersk skinka samt lite naturell yoghurt. Ett nödpaket kaffe fick jag också införskaffa, är inne på de sista 5cm av zoegas-paketet och jag vet inte om det kommer räa till 12 mars men så länge jag inte öppnar Taylor kaffet håller det relativt länge. Passade även på att köpa en bok, ny kommissarie Lynley roman, till helgen då jag ska läsa - både till utbildningen och för avslappning och promenera/jogga i parken under solsken (?) Har jag tänkt i alla fall!


Ska i alla fall börja redan nu. Har hämtat ett glas vatten (testade att blanda i lite Rose lime tidigare och det var rätt gott men cordial räknar jag, liksom chips, som lite lyx som bör intas med måtta). Ska byta radio-kanal, Radio city som jag annars brukar uppskatta spelar verkligen urkass techno ikväll. Sedan ska jag lägga mig på sängen och läsa en timme eller kanske två innan det är god natt fredag för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0