Min söndag

Jag hoppas att ni alla har en skön söndag! Vädret pendlar mellan grått/regn och lite solsken. Har suttit och jobbat lite på min uppsats men ska övergå till att läsa en vanlig bok nu tänkte jag.


Snubblade över en låt av svenska Elias som skrevs efter oljekatastrofen 2003- Morfars hamn heter den och var lite fin tyckte jag. Idag saknar jag mamma- att kunna sticka och hälsa på som så många gör här. Hade det inte varit för den här uppsatsen hade jag kanske kunnat göra det jag med. Jag saknar närhet till naturen, en promenad på stranden & jag saknar (illusionen) av en svensk sommar. (det finns nämligen ingen sådan av engelsk variant har jag fått berättat för mig.)


Men, men nu ska jag göra mig en kopp te (egentligen hade jag faktiskt velat ha varm lime cordial men jag orkar inte gå iväg och handla bara det), tända lite ljus och försöka mysa fram tills middagstid.


Kommentarer
Postat av: Mamma

oh I know, of course you miss mummy, I just love it. Dear children stop it right here. Absolutely no point tryin to leave mummy, it does not take many days before you are sad and lonely whithout me, YYEESS. Ok, miss you too, but your little sister is home no, and here friend told last night just how much your sister had been longing for me!!! Well, I will lean back and just enjoy. Oh, I could write a book about this, hhmm. Sad I do not have the time to do so.

Ok, vad är lime cordial?

Snödroppar i rabatten, all snö snart borta, yes våren är här (tyst med dig det är den visst det) och mormor har hört fåelsång för första gångnen på flera år.



2009-02-23 @ 09:54:25
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

lime cordial ar ungefar som rose's lime som mormor brukade ha. cordial ar koncentrat som blandas med (oftast)vatten, inte precis saft men lite som blandning mellan saft och juice

2009-02-23 @ 18:02:48
URL: http://petragron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0