Lördagen so far

Nu är det helg igen! Någon som har tid att njuta? Jag har blandat och gett denna gråa lördag (vad annars i England? Det regnar inte som fördomen säger  men däremot ligger ett grått töcken som ett täcke över landet och årstiderna existerar inte som hemma i sverige). Sov lite längre än vanligt och var inte uppe förrän 08.40 för att göra mig klar att gå bort till frukosten. Sedan passade jag på att skriva in lite anteckningar på datorn och med det gjort tyckte jag att jag gott hade "lov" att slappa lite med min bok i ngn timme. Jag fick samtal hemifrån och det var skönt att höra att de efter omständigheterna kämpade på så gott som kan förväntas. Ibland önskar jag att jag kunde göra mer men vissa strider går ju inte att dela - får bli bättre på att överbrygga det geografiska avståndet. Särskilt när man bor som jag gör är laptopen en ständig följeslagare som alltid är påslagen (inte under natten eller då jag är borta naturligtvis) så ett mail går ju fort iväg. Efter en timmes promenade genom Sefton Park har jag också hunnit äta lunch; grekisk yoghurt med lite muesli ovanpå (nästan som strössel vilket får mig att tänka på mjukglass med tutti-frutti strössel vid bjärreds brygga en ljum sommarkväll!) och ett ryvitaa knäcke med cream cheese och tysk skinka.  Och en kopp kaffe såklart- tur jag köpte det igår hade mindre än vad jag trodde kvar! Ska se klart på Kommissarie Morse som började på tv för en halvtimme sedan. - funderar på att investera i en Midsomer Murder box hmmm....  Att varva helg slöande med lite job har känts behagligt än så länge, tror nog att jag fortsätter dagen efter samma mönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0