Kaos!

Dagen har gatt i ett. Snobollskrig pa vag till frukosten livar alltid upp och ser till att aven den mest trotta vaknar. Direkt efter frukost imorse ringde vi runt och bokade in husvisningar sedan var det bara for mig att springa till bussen. Som aldrig kom & nar den till slut dok upp var den redan packad och slappte pa endast ett fatal. Nar sa en buss vi kom pa kom fastnade den snart i trafiken. Resultat? Jag missade forelasningen och passade pa att ordna lite annat smaplock av to-dos innan jag gick till gymmet och ett yogalates pass innan eftermiddags forelasningen. Var det da lattare att ta sig hem? Icke sa nicke, vantade minst lika lange pa en buss vilket ackompanjerades av tilltagande sno! Hann inte hela vagen hem utan fick hoppa av, snabbt kopa en trekants sandwich att slanga i mig medan vi sprang till forsta husvisningen. Vi tittade pa nagra hus, andra blev uthyrda innan vi ens hann dit. Vi hann dock tillbaka i tid till middagen och fastnade i lite mer snobollskrig pa vagen tillbaka. Vi tror att vi hittat ett hus vi kan tanka oss att bo i, det ar inte lika fint som det forra vi fastnade for men det ar storre och har ett mer funktionellt kok. Jag ska inte ljuga, det ar inte alls lika modernt (eller svenskt) som det andra vi tittade pa men det var pa inte skruffigt. Det hade definitivt potential och jag tror det kan bli ett okej hus att hyra under nasta ar speciellt till den hyran. Vardagsrummet hade blivit omgjort till sovrum eftersom paret ansag att ett av rummen egentligen var for litet for att raknas som ett rum. De som bodde dar hade inte varit intresserade av att ha ett gemensamt utrymme men det ar jag i allra hogsta grad. Dock menade hyresvardinnan att hon konde fixa till det om vi ville sa att vi kan fa ett litet tvrum, det tycker jag duger gott.  Med mer tid (mojligen lite mer hyra) skulle vi sakert kunna hitta ett finare/mer modernt hus som blivit renoverat nyligen. Dock ar vi nog alla okej med det har huset och jag tror sakert att jag kan vanja mig vid dess karaktar, speciellt nar vi fatt satta var egen pragel pa det.

Hursomhelst aterkommer jag nar jag vet mer. Vi ska tillbaka och ta oss en noggrannare titt imorgon kvall och passa pa att diskutera igenom villkor och mojliga andringar med hyresvardarna. Nu ar det dock dags att byta om till pyjamas och borja tanka pa refrangen.


Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0