Helgdag?!

Kollade upp husbilderna och insåg att det är en relativt dålig bild på rummet men inte så mycket att göra åt det nu. Alltid svårt att ur minnet rita en verklighetsnära bild av exakt hur stort rummet är och så tycker jag. Närmare sommaren blir det kanske till att ta itu med det igen, för tillfället får det vila eftersom det inte finns särskilt mycket som kan göras nu.  M & jag kan kanske flytta in lite grejer i huset om någon av nuvarande hyresgästerna åker hem för sommaren tidigt. Vi får se och hålla kontakt med hyresvärdarna när sommaren närmar sig. Jag måste ju även bestämma mig för var jag försöka befinna mig (mestadels), om jag ska leta jobb i Sverige eller här i England.  Och så är det ju den där 2 veckors praktiken också som är värd en hel delkurs till hösten...


Jag har varit nere och ätit frukost för ett tag sedan och efteråt hade jag väldigt roligt med att titta på Vincent som skulle försöka sig på att diska Ellas tallrikar som han tänkt låna, bestick fick han däremot låna av mig. Hans Alla Hjärtans dag-present (som verkar firas än mer i England) är att med små medel fixa en mysig middag. Innan ni nu blir imponerade över tankeförmågan ska kanske tilläggas att det var min & Becky side, inte vincents. OCH att vi har haft ett himlans sjå med att försöka få honom att begripa att hela tanken går om intet när han dillar om ishinkar och dyligt. Hela grejen var ju att ordna ngt mysigt med vad som star till buds, vi har tjatat och tjatat om att vi är STUDENTER!!! Lite hopplöst men det är ju inte mina pengar.


Än har jag som synes inte kommit igång med några studier men det får snällt vänta ett tag till för om bara en liten,liten stund har jag & Erika bestämt skype-date.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0