En helt vanlig dag

Måste faktiskt erkänna att jag har fått en hel del gjort under dagen, allt var förvisso inte studierelaterat men det finns ju även annat som behöver göras :P


Jag var uppe tidigt- eller ja snarare i "vanlig" tid och det var som vanligt helt tyst på området. Ungefär so matt 07.30 lika gära kunnat vara 04.30! Antar dock att M-block kanske var lite segare än vanligt...tack vare nattens brandlarm! Hihi. Runt 01-snåret hörde jag ett ihållande ljud och var ju tvungen att kolla, alldeles för nyfiken för att låta bli! Så fort jag reste mig i sängen hörde jag ju att det var brandlarmet. (M-block är för övrigt snett nedanför mitt fönster.) Stod en stund i mitt fönster och grinade lite åt alla som fick springa ut. En del i pyjamas, andra som inte alls tyckte det var sent och sedan dem som ...ja, var lite förfriskade och alls inte tänkt sig behöva vara presentabla.


Jag hade planerat att ägna förmiddagen åt lite to-dos. Bläck-patronen är slut (ny kommer förhoppningsvis imorgon eller allra senast på fredag) redan eftersom det bara var en test som följde med skrivaren. Man har aldrig fått särskilt mycket i de patronerna och nu med finanskrisen ska man väl vara glad att man får en testrunda överhuvudtaget. Första stoppet var alltså biblioteket där jag skrev ut lite artiklar till uppsatsen. Sedan promenade ner till stan via den utbombade kyrkan och Bold Street där jag bokade in klipptid, det är väl på tiden att jag börjar testa frisörer här. Även om Frida varnat mig för vad som skulle kunna kallas, ehm..., kommunikationsproblem mellan kund och saxen. Jag har koll på var min keps och scarfsar är om det skulle knipa! Vidare sedan neråt stan till och en 02-butik. Visserligen kostar det lite mer att ringa till andra mobile från deras nät men de erbjuder fria minuter till utlandet när man ladder på kontantkortet samt verkar de ha ett bättre bonussystem. Generellt är jag lite missnöjd med att man inte verkar kunna få support i 3-butik, verkar som att de enbart "säljer" samt att jag inte kunnat uttnyttja fria skype-dagar trots att min telefon är av senaste modell. Behöver en mobil köpt av dem tydligen - störtlöjligt när man betänker både finansdiskussionen och miljödiskussionen. Alltså, efter lite klydd har jag nu bytat till 02. Här i England behöver man tydligen be sin gamla operatör om en kod för att kunna flytta med sig mobilnr. Kundservice ville däremot sälja snarare än ge mig koden vilket gjorde mig lite irriterad istället för att främja min vilja att behålla 3. Mellan turen hann jag gå tillbaka fr stan upp till universitetet. Vad hände när jag nådde toppen av backen- ja, koden skickades. Det var bara att vända och promenera tillbaka! Lika bra att fixa närjag nu ändå var på gång.


Resten av dagen har ägnats åt lite catch-up med Becky som är tillbaka fr Paris samt uppsatsen. Avbrutet bara av en jogg-tur och middag! Nu ska jag krypa upp i sängen; Sova med Fienden (Julia Roberts) går på tv och jag har en Dalziel&Pascoe bok kvar fr innan jul. Ska skaffa lånekort till bibliotek i stan, universitetsbiblan har "bara" referens- & kurslitteratur.


Hoppas ni sover gott- snart är det helg igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0