Äntligen slut-klyddat!

Det är slutet på den "vanliga" arbetsveckan och jag har faktiskt haft mys-kväll sedan jag kom hem från biblioteket. Det fungerade inte lika bra som vanligt att låna om mina böcker eftersom det oturligt nog var någon som hade reserverat dem. Mycket misstänksamt med tanke på att boken hör en av delkurserna till :P Faktiskt lite konstigt eftersom vi ska vara över 200 st på kursen och inte för att jag är särdeles flink på att uppskatta antal men till och med jag hade kunnat satsa bade det ena och det andra på att antalet huvuden på given föreläsning aldrig överstiger 50 (om ens det). Synd bara att det var opraktiskt för mig som hade tänkt behålla boken ett bra tag till och på så sätt slippa undan att köpa den (tja, inte för att jag tanker göra det nu- halvvägs terminen och allt)! Hittills har jag hunnit titta på NCIS och Wife Swap, en skön soffa är nästan det enda som saknas. Fast just idag harjag faktiskt haft lust till tv-spel fast eftersom jag inte äger varken Wii eller Xbox smög det sig. Får väl vänta och se vad för roligt Jim tar med sig till huset som jag kan låna när jag får ett ryck.


Imorgon bitti har jag stora planer på att springa/power-walk innan frukosten, hoppas verkligen att det inte är skitväder när jag vaknar bara för det. Det hade varit skönt (ja, jag kallar en jogginstur skön!) att röra lite på sig och det finns inga gympass under helgerna. Har sett att ett nytt gym håller på att byggas i en av byggnaderna längs Smithdown Rd halvvägs mellan vårt hus och universitetet. Jag vet inte när de öppnar eller vilka klasser de planerar att ha men om det inte är för dyrt är det definitivt ett alternativ efter sommaren.


Jag kan förresten meddela att det äntligen lost sig med huskontraktet, "klydde-röven" mitt ibland oss har till slut fått tillstånd från pappasen att sätta en kråka på pappret. Nu kan vi äntligen slappna av och njuta lite av tanken på huset! En sak är då säker, hank an inte förvänta sig att få välja rum, vi andra har redan den fördelningen klar. Jag kommer inte ihåg riktigt vilka bilder som kom ut men om där är en bild på ett sovrum med röda väggar så kommer det bli mitt. Jag har redan njutit lite av att fundera på vad jag kan göra med små medel =)


Hoppas ni har haft en skön fredagskväll =) Jag ska återgå till tvn här tänkte jag innan jag kryper till sängs.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Du menar rummet med en hatthylla? Blir säkert super, lite trist för honom bara att vara ute i kylan innan ni ens hunnit börja. Men så är det ju när man vill att pappsen ska stå för cashen.

2009-02-14 @ 10:19:27
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Pappa

Skönt att kunna skriva vad man tänker utan att riskera något. Jag tror inte killen blir klok på vad "klydderöv" betyder.

2009-02-15 @ 10:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0