91 Garmoyle Road

Har nu hunnit med att tvätta, stryka (med vincents strykjärn), plugga lite samt slappa mer än vad jag t änkt mig! Försöker fortfarande lista ut det här med snabbkommandon men det har inte fungerat så bra.  Därför skriver jag det här i word än så länge. Det fungerar nämligen inte att få fram bokstaven när jag trycker in snabbkommandot som står i words symbollista. Den som kan lösa denna gåta får gärna höra av sig till mig!


Tyvärr har jag få andra bilder än dem som jag lade upp igår, har några till på sovrummen men där får ni själva hjälpa till lite med fantasin och tänka bort allt skräp och skrafs som inte verkade bekomma de som bor där nu. Sedan tror jag att Vincent kan ha lite fler bilder, ska höra med honom och i så fall sno dem. Vad vi dock glömde bort var bild på utsidan av huset, jag ska ordna det senare i eftermiddag och om jag inte hinner innan det blir mörkt fixar jag det imorgon. Som sagt är det ju sagt att huset för det första ska grundstädas over sommaren, som ju är bruklig när man byter hyresgäster. Sedan sade hyresvärdinnan att hon skulle piffa upp huset- måla om väggarna så att de var fräscha, dona till lite i de gemensamma rumen, bland annat fixa till tv-rummet. Om vi ville kan en av oss ha ett mindre sovrum med enkelsäng och på så sätt få tillbaka vardagsrummet. Jag tror nog vi är nöjda med ett tv-rum. Dessa fixarplanerna är ju inte precis hugna i sten, visst hade vi kunnat lägga till det i kontraktet men tycker inte huset är helt oävet som det är nu även om det ju varit trevligt om hon faktiskt fräschade upp det. Som det är nu litar vi på att hon gör vad hon lovat att göra i huset men väl medvetna om att mycket kan vara bara snack.


Rummet som kommer bli tv-rum, står halvvägs in men kan få en känsla i alla fall. Ny soffa plus lite mysfaktor skulle hon ordna här inne.


Ett av sovrummen som vätter mot framsidan. Behöver jag tilläga att jag avskyr förvaringsmöblen?








Köksbordet, till vänster, ur bild, fanns en trevlig spismantel att ha ex. ljusstake på. Soffan som skymtar till höger = gräslig men det kan ju fixas med ett vitt linne överkast eller dylikt om den finns kvar efter sommaren.


Ingen kommentar som sagt!

 


Kommentarer
Postat av: Sabina

Tycker förvaringsmöblen ser praktisk ut! Tjing (L)

2009-02-04 @ 15:52:28
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Petra

Praktisk kanske men inte mindre ful!!

2009-02-04 @ 16:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0