2 sidor av samma mynt..

Det ar tisdag kvall och tidigare i eftermiddag "kom" jag pa att uppsatsen ska lamnas in om ca 2,5 vecka. Gulp! Jaja, far se till att komma igang med den ordentligt men borjade nu under eftermiddagen. Annars har det varit en relativt bra dag, uppe "tidigt" och at frukost (07.30 oppnar matsalen) for att sedan ta mig in till universitetsomradet och ett bra seminarium i kriminologi- gillar verkligen handledaren och tycker nastan det ar lite synd att jag bara ska lasa kriminologi den har semestern (terminen) ocksa. Det maste ju vara det man stravar efter som forelasare; att motivera och inspirera. Forelasningen som foljde (annan dr.) var nagot mer medelmattig men sa ar det ju. Val hemma satte jag mig till ratta vid skrivbordet for ngra timmars plugg. Klockan 16.00 var det Morden i Midsomer pa tv i en timme och jag passade pa att pausa. Timmen som aterstod till middagsdags agnade jag at att skriva ut dokument samt organisera dem. Borjar langta till att inte behova inruta intagandet av mat efter matsalstider.

De senaste dagarna har vi diskuterat vart liv har. Inte bli oroliga nu, det ar inga djup filosofiska sanningar vi kommit fram till. Snarare har vi diskuterat hur pass lite verklighetsforankrade vi ar i vissa avseende. Vi bor valdigt speciellt har i hallarna- bara omgivna av andra studenter, nastan som ett litet samhalle for sig. Vi lagar inte mat & kan inte aven om vi hade velat men hur manga kan arligt saga att de promenerar till frukosten eller middagen? Diskhon/handfatet ar inne i duschrummet, vi har ingen dammsugare utan far snallt kliva over ev skarvor tills staderskan kommer (vilket sker en gang i veckan). Tvatta gor vi i en speciell tvattomat och som jag tidigare beskrivit kostar det uppemot 45kr att anvanda maskinerna vilket betyder att det dar med att sortera far en HELT ny innebord. Vidare foljer fa med nyheterna, de flesta har ingen tv och manga med mig saknar aven radio (forrutom internetbaserade) men forvisso koper vi tidningen ibland eller bladdrar igenom natupplagan.

Det ar inte samre utan bara en valdigt ANNORLUNDA livsstil, som det ar valdigt larorikt att ha provat pa. Aven om jag vissa dagar, som idag, blir frustrerad. Att leva som vi gor har nar man till en borjan inte riktigt klippt navelstrangen resulterar i en naiv och nagot skev varldsbild. Behover jag tillaga att de inte har hand om sina egna pengar, utan den summa av lanet som kommer in pa kontot kan de spendera fritt?!  Man skulle kunna saga att bade jag & S har arbetat med navelstrangar idag; hon med faktiska/anatomiska och jag med psykologiska. Samma uppdelning som vanligt alltsa! Verkligar vs. psykologisk ar tydligen en vanlig uppsatsfraga fr min professor i psykodynamik. Hursomhelst, jag har pratat av mig med mamma och ska nu sla mig till ro med ett glas rott vin. Har jag forresten skrivit att jag laddat ner sa att jag kan se "riktig" tv? Fast det ar lite storningar just nu sa jag funderar pa att satta pa ett program fran catch-up som jag inte sag igar....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Godmorgon. Hoppas att du äntligen har sovit jättegott (drömt om Bobos dröm?). Om inte får det väl Rödhake flyger till södern i kväll. Mmm kanske inte alltid dumt med fattiga föräldrar även om jag tycker vi också har rättigheter att få behålla navelsträngen intakt. Här hemma har det naturligtvis snöat hela natten (jag hatar det verkligen), väntar just nu på att S ska komma hem, hon får väl lämna bilen i Malmö och ta bussen i värsta fall. Det vet jag ju att hon inte kommer att göra fastän det är tufft att jobba natt (och speciellt som ny på en förlossningsavd, gulp). Glömde berätta i går att J blir av med ett barn varje dag, snart knackar väl polisen på dörren, då får du banne mig komma hem fort. du får gärna skynda på och bli klar någon gång, behöver definitivt hjälp med mina stresstrategier, funk<ar mkt haltande. Förresten ni har väl reflitteratur med en beskrivning av limbiska systemet? Köp nu hem några aprikoser och lite nötter/fröer till de kommande nätternas studerande.Sov nu gott några timmar till, vi hörs i kväll.

2009-02-11 @ 07:19:28
URL: http://sabina88.blogg.se/
Postat av: Pappa

Opps, vilka seriösa & filosofiska frågeställningar som kommer upp under student samtal.Men det kan nog vara bra att fundera om & kring livet i bland. Tror inte du behöver vara så orolig för egen del, du klarar dig bra.Kram

2009-02-11 @ 09:56:25
Postat av: Petra

Blandade notter, torkade aprikoser & pumpafron finns for tillfallet i mitt "skafferi"- blir jag godkand med det?

2009-02-11 @ 11:09:01
URL: http://petragron.blogg.se/
Postat av: Sabina

Ja, det blev ju inte mycket real life experience med navelsträngar. Behöver du litteratur om limbiska systemet?

2009-02-11 @ 18:49:03
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0