Swedish Light Festival

Eller Lucia som det ju heter för oss skandinavier. Igår åkte vi till den Angliska Katedralen för att titta på ett luciafirande arrangerat av svenska sjömanskyrkan och liverpools församling. Tyvärr gick det inte ta några bilder, av respekt för att vi befann oss i en kyrka men även därför att det förbjudits av hänsyn till barnkören som deltog. I England är det JÄTTEviktigt att skydda barn från populärmedia och det tas på stort allvar. Lucia processionen stod framför julgranen- MYCKET effektfullt!


Efteråt hade vi en perfekt avslappnad kväll, en spontan drink på Hannah´s, lite att äta inne på Eddie Rocket (hello, Grease the movie) och till sist en snabb vända in på Djangos Riff. Sedan var vi därifrån igen innan allt började ruffa till sig. Eller ja vi tröttnade på att trängas med mormor och morfars figurer så vi begav oss.

Imorse var jag upp tidigt men min mys-plan smög sig. SVT har fortfarande inte lagt upp lucifirandet på SVTPlay: videon är inte tillgänglig. Snabba på litegrann tycker jag! Kanske till lunch =) Ikväll skulle det hållas ett lite mindre luciatåg med lussefika i sjömanskyrkan kl17.00. M var inte så sugen på att gå men jag tror minsann att jag ska försöka komma ihåg det. Det skulle kunna vara skönt att komma i lite julstämning.

Dagens enda plan är för övrigt att printa ut sista arbetet och sedan skulle Ella komma över för en kopp te. Också kanske lite mer julfirande då :P

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag tror att sydsvenskan hade lagt upp något, inte samma men iallafall.

2009-12-13 @ 14:10:12
URL: http://sabina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0