"Mitt" Liverpool

är i ärlighetens namn dominerat av universitets byggnader. Därför passade jag på att ta lite fotografin i söndags då jag efter att ha skrivit ut disserationen promenerade ner genom stan till sjömanskyrkans luciafirande.



Utanför Sydney Jones Library. Efter veckor av idogt arbete ser i alla fall inte jag särskilt pigg ut.


Utsikten från SJ, till vänster syns några av universitetets byggnader. Väldigt typiskt engelska hus vilka förmodligen brukar ha hört välbärgade familjer till. Till höger skymtar Abercrombie Square.


Ett mysigt torg vid Ropewalks.


Om en liten stund ska jag sälla mig till julmarodörerna och handla lite nödvändigheter. Behöver även hitta lite presenter till tjejgänget (sverige). Bara något litet blev det bestämt i slutändan. Sedan har vi ju gott om tid att spankulera omkring idag (jag hoppar nämligen gymmet) och ändå hinna hem i tid till att dumpa inköpen innan vi sticker in och går på bio. Det gjorde vi (jag, theresa, jen & malin) helt spontat i måndags. Vi möttes nere i stan efter inlämningarna för att spana in julmarknaden men när himlen öppnade sig dök vi in på biografen! Imorgon tar jag itu med jobb igen men fram tills dess försöker jag njuta av att ha tid att förfoga över. Det är lite klurigt när man inte är van men övning ger ju färdighet!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mysiga klappar det blev tycker jag.

2009-12-16 @ 21:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0