Dan före dan, före dan

...innan jag flyger över till sverige för att fira jul det vill säga. Idag har jag mest ägnat mig åt småfix som behöver göras innan man ska vara hemifrån ett par veckor. Återlämnat biblioteksböcker, organiserat papper och jobb som behöverfölja med, till och med tvättat och julstädat huset! Det märktes verkligen att det är lite olika kulturer/uppfostran när jag och M var de enda som kommit på tanken att det kanske behövs en grovstädning, speciellt med tanke på att vi alla reser bort över jul. Efter lite ärenden under förmiddagen städade jag och M till julmusik.


Igår var Becky, jag och Malin på bio och såg A Christmas Carol, en 3D animering av Charles Dickens välkända julsaga med Mr Scrooge. Det var verkligen fräckt att se bio i 3D även om många ögon, inklusive mina, var väldigt ovana.



Nu ska jag strax en runda till gymmet och ikväll har vi ordnat med husmiddag eftersom jugs och becky beger sig hem till sina respektive familjer redan imorgon. Enchiladas eller tacos blev det till slut, lätt till många speciellt som vi kommer trilla in lite olika tider. Till efterrätt blir det Kockens glögg och lite Pick´n mix (lösgodis) som kom med paket från sverige igår.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du klär verkligen i dina nya "glasögon". Välkommen till Sverige om ett par dagar. Kram

2009-12-17 @ 20:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0