cue song: Nu äro vi komna så näst före jul...

Då bör jag äntligen vara klar med terminens inlämningar!! Återstår bara det nya forskningsprojektet och tentaplugg att arbeta med men de kan gott vänta ett par dagar utan någon större skada.

Hann se en stund av årets lucia på svt och jag måste erkänna att återgången till det traditionella gillades skarpt. Inte lika säker på Staffans-visan framförd som en rapp. Jag ska promenera ner till stan om en liten stund och köpa något litet till lunch tänkte jag, sedan ska jag försöka hitta Gustav Adolfs kyrkan och få ytterligare en dos av julfirande. Känner lite att det gäller att passa på när tillfälle och tid ges. Sedan ikväll blir det final av xfactor, måste försöka komma ihåg att köpa ny gas till tändaren så att vi kan mysa med lite levande ljus.

Hur många lussebullar och pepparkakor har hunnits med denna luciadag? Personligen ser jag fram emot det utlovade lussefikat, det här året har jag varken druckit någon glögg eller ätit pepparkakor. Lussebullarna jag bakade (även om de inte var många) lät sig väl smakas. Vem vet, jag blir kanske på riktigt julhumör och ordnar lussefika i huset senare?!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0